Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] El/Elektronik

Startmotorn drar runt på glödläget!!

17 inlägg • Sida 2 av 2
El/Elektronik i grävmaskiner

nixs

#16 » 20:44:36, 25-03-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du kollat alla jordanslutningar i maskinen? De är väldigt känsliga för detta!
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!

Dubito, ergo cogito, ergo sum
nixs
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:17, 06-01-2006
Maskintyp: Ej angivet



VOLVOEW (trådstartaren)

#17 » 20:58:30, 25-03-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nja inte riktigt, tänkte faktiskt kolla allt sånt i morgon om nu problemet kvarstår. Nu har maskinen funkat helt perfekt sedan tio tiden i dag.
Har haft den på tomgång kört lite här och där på tomten. Var ute nu senast vid halv åttatiden och drog i gång den utan problem.
Jag tror också att det är nått sånt som spökar. Fixade ju en kabel tidigare i dag som satt lite si så där i huvudströmbrytaren (en kabel som tydligen ska försörja bruttan med ström ) kan vart den som glappa eller var fuktig eller nått.
Nä fanken...jag tror också att det är nån jordning eller så. (hoppas det i alla fall.
Skiter det sig och jag märker att tiden på det här rinner i väg så får swecon fixa det...det är hyvens bra killar! :thumme:
Användarvisningsbild
VOLVOEW
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:32:47, 26-11-2008
Ort: Tyresö STOCKHOLM
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Tackeuchi TB175W
Volvo T22 -48
samt en STIGA Ready...


Återgå till [Grävmaskiner] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se


cron