Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] El/Elektronik

Kan inte lyfta bommen (Atila 1302D)

2 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i grävmaskiner

Paa (trådstartaren)

#1 » 17:01:27, 18-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjenare alla maskinister.

Köpte mig en gammal Atila 1302D inför blivande husbygge/tomtplanering och har haft diverse småfel på den hittils. Fått ordning på det mesta tills detta fel dök upp.

Har hänt 2-3 ggr nu att efter att maskinen är nystartad/omstartad så går det inte att lyfta bommen. (Höger spak bakåt). Alla andra funktioner fungerar, kan sänka bommen, och skopan och armen fungerar som dom ska. Allt utom bom upp alltså. Har fått ordning på felet ett par gånger genom att starta om maskinen ytterligare men nu senast verkar det tvärdött på den fronten.
Är det någon som direkt kan peka mig i rätt riktning vart jag ska börja leta så vore jag jäkligt tacksam då jag inte är jätteberest i grävmaskinernas värld. :)

Tack på förhand!
Patrick
Paa
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:58:49, 24-10-2013
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atila 1302 D



Paa (trådstartaren)

#2 » 17:25:00, 20-01-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hittade på felet efter gårdagens meckande till slut. Magnetventilen som styr bommen hade rostat/fryst fast så den gick igång igen efter lite motionerande av ventilen.
Paa
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:58:49, 24-10-2013
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Atila 1302 D


Återgå till [Grävmaskiner] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se