Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] El/Elektronik

Hanix 36CR Startar inte

2 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i grävmaskiner

KristianUme (trådstartaren)

#1 » 14:09:43, 21-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej jag är ny på forumet och är i behov av hjälp med min Hanix maskin. Köpte denna maskinen för att gräva lite i trädgården men när jag köpte den var den trögstartad men gick igång när man gnuggat den i ca 15-20 sec.

tidigare starter har det "morrat" från de relä som styr glödgningen just innan den automatiska glödningen stängts av.
men när jag skulle starta den idag så lät jag den automatiska glödningen som vanligt glödga lite innan jag skulle dra på starten och när de var klart så skulle jag vrida igång den så slockande instumentbrädan där oljetryck och övriga vanlingslampor sitter sen var den stendöd. det ända som hörs nu är enstaka klick från några relä som sitter bredvid styrdonet till start och stopp. maskinen ska enligt mätaren bara gått 2200 timmar och jag tycker det känns långsökt att börja med att byta boxen som styr hela start/stopp grejen.

såhär långt har jag kommit i felsökning.
säkringar OK
kontakter OK
tändningslås OK
relän OK
batteri OK
anslutning poler OK
kontakter för olika oljenivåer mm OK

är det någon som vet vilka man vänder sig till med hanix och mitsubishi motor problem det sitter nämligen en sådan motor i den med betäckningen S3L2-e2 .

Tacksam för alla svar som gör mig lite klokare hoppas någon av er maskinister där ute har möjlighet att hjälpa mig!!!

hälsningar // Kristian
KristianUme
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:55:09, 21-05-2016
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hanix 36CR



Janson1

#2 » 08:08:44, 22-05-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du mätt med en multimeter så du vet säkert att det finns spänning det skall vara så?
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...


Återgå till [Grävmaskiner] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se