Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] El/Elektronik

JCB jz70 går ej att stänga av

2 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i grävmaskiner

Fordnicklas (trådstartaren)

#1 » 20:12:19, 07-07-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hejsan. imorse så startade inte maskinen. det visade sig att batterierna var urladdade. ladda upp dom igen och maskinen startade. efter en dags körning när maskinen skulle stängas av så gick det ej?? all el slocknade ju som den skulle så när nycklen var urtagen så gick fortfarande motor och hydralik. (ej rotortilten då strömen va av. kollade sedan på dieselpumpen och den byglen som dras ner för att motorn ska stänga av sig. jag drog ner den manuellt och då dog maskinen. där satt som någon elektrisk (kolv) med stag till den som jag tror ska dra ner den vid stop. någon som har koll om och hur man kan kontrollera om den är kass? mvh
Fordnicklas
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:42:41, 20-08-2013
Ort: Halland
Maskintyp: Traktor
Maskin: jag kör mest en Ford 8340 som vi använder till det mest tunga arbeterna på gården :D



g.andersson

#2 » 20:39:17, 19-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Samma problem med min ,sen ibland kan man inte ändra gasen

Kom du fram till vad som va fel?
g.andersson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:10:11, 17-09-2012
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)


Återgå till [Grävmaskiner] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se