Hej
Jag fick idag hem hela elsystemet SVAB GP/L8 med extra rulle på höger spak. På vänster spak har jag 1 knapp, på höger har jag 2 knappar och 1 "rulle" på volvos org. spakar, samt 2 slangar till tiltskopan.
Mycket är självförklarande men några frågor som jag är osäker på kommer här.
-De skickade med en pilotventil...behöver jag den? jag har ju ingen flödespedal och jag styr idag tiltskopan på original rullen på volvos spakar... men om jag inte behöver den medskickade var sitter då den jag ska koppla in mig mot? jag har plåtat av höger sida där de mesta av all hydraulik sitter på denna maskin. och bilder kommer, men jag kommer givetvis inte fimpa några kablar förrän jag är 100% vad som är vad.
-Joystick integrationen... jag har ju givetvis två helt olika kontakter på maskinsida och L8 spaksidan och de hade ju inte setat fel med kopplingschema på volvos spakar. Men de kanske finns nån som har en smart eller enkel metod för att de ska bli rätt.
Hur brukar ni göra här? bara klippa bort original deustch kontakt och koppla på de funktioner som kommer från original joysticken eller vad är gängse arbetssätt?
grymt tacksam för assistans, hade ett mål med att vara klar tills imorgon kväll så medan jag väntar på hjälp får jag dra lite kablar
Bilder kommer så snart luren börjar fungera