Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] El/Elektronik

Gr 3 indexastor 4fjärde funktion

3 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i grävmaskiner

88ecr (trådstartaren)

#1 » 10:55:11, 08-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

En jcb 4, typ 1år gammal, röda gr 3 rototilt, med saks inkoplat. Rullorro i spakarna, rigtigt vanligt tummarna till tilt och vrid, långfingrar, ena utskjutet, andra saksen. På sidan av rototilten hyd anslutningar som vi ej får ojla ur.

Den har datorn med skärm inne, är ej touchsreen utan pilar/ok. Vet hur man slipper in, vet hur man matar in koden. I boken för denne liksom andra maskiner, om Rulorna tar slut, med swicht så får man ju aan funktion och ställa vad rullorna gör, de kund jag. Är ju med bakåt körning, så när fram eller bak , så är utskjutest shwitsat till styrning. Men går till vänster spak, ner till r3, den som styr normalt saksen. Nu från denne, med pil höger, dit, Inte en ända av dom, fast jag sparade och fick den att få sträcket ovan osv, aux 3, aux4, flowtrough? eller dylikt, öppen? Bara strek, ingen av dessa alternativ med högerspaks pekfinger, shwits, eller ingen annan knapp heller fick oljan ditåt. Är ej denne som man skall vrida dit vid syindern så man får fjärde funktionen i bruk, där är ej en sån ventil.


Saks, är vad vi kallar grappler, tång, fingrar, vad ni nu kallar.

Flertal samtal ingen kunde nu på rigtig berätta ens hur displayen ens fungerar, nivån så, så hur kan de då hjälpa?
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus



Jevlar

#2 » 20:51:44, 08-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du har en R3 rototilt med ics styrsystem alltså?

Kan du fota av sidorna som visar spakfunktionerna?
/Per Eriksson
Skruvar isär och om jag har tur ihop CAT....
Användarvisningsbild
Jevlar
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:47:34, 13-09-2006
Ort: Linköping

88ecr (trådstartaren)

#3 » 21:53:23, 08-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tyvärr tog jag ej foton.
88ecr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:08:22, 18-12-2010
Ort: Östra Nyland, Finland
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo 88ER plus


Återgå till [Grävmaskiner] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se