Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] El/Elektronik

Cat 312CL med död klimatkontroll

1 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i grävmaskiner

Boobo (trådstartaren)

#1 » 23:09:25, 20-03-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er,

Jag har precis köpt en Cat 312CL -08. Det kan hända att jag börjar denna tråden i fel ände då jag inte fått hem maskinen ännu, men jag tror jag kan behöva er hjälp även nu..

Jag har köpt maskinen av en handlare men jag tror jag fick den till helt rätt pris, dock kommer den med vissa mindre (hoppas jag) fel..

Klimatkontrollen är helt död, den går inte att starta.. Eftersom jag inte har maskinen hemma ännu så kan jag inte se om den har ström till sig, vilket vore första saken jag skulle göra.. Dock vet jag inte exakt vilken säkring eller relä som styr klimatkontrollen, någon som vet? Det följer inte med någon "operational manual" eller "service manual" och jag har sökt på forumet utan att lyckats hitta någon, vet ni hur jag kan finna en för att snabbare kunna börja felsöka när maskinen kommer hem?

Bfogar några bilder till er och hoppas på lite hjälp.

Tack på förhand!
Bild
Bild
Boobo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:16:17, 06-06-2021
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hitachi ZX50U




Återgå till [Grävmaskiner] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se