Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumGrävmaskiner[Grävmaskiner] El/Elektronik

elschema / servicebok Pel-Job EB 306 1995

3 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i grävmaskiner

conny.canefur (trådstartaren)

#1 » 23:35:02, 20-12-2005
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej alla, Jag har precis köpt en pel-job eb 306 1995, hyfsat skick, men vissa elkomponenter är ur funktion, och en del kontakter ej anslutna? (kanske till ej monterad utrustning?). därför efterlyser jag tips om elschema till denna maskin. vore även tacksam för tips på övriga handböcker, service mm.
Mvh Conny
conny.canefur
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:06:16, 20-12-2005



hammarström

#2 » 22:57:45, 05-01-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

hej conny kommer maskinen från england , tyskland eller sverige ?det är viktigt och alla elkontakter i maskinen ska inte vara anslutna det är beroende på utrustning :D :grin: :D :grin:
hammarström
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:18:21, 30-07-2005
Ort: sollefteå
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: l 14-96
h 7mb-87
846-72
sprinter 416-01
crafter5,0-10

conny.canefur (trådstartaren)

#3 » 18:56:28, 16-01-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för svar, tyvärr har jag inte besvarat din fråga tidigare.. men, Maskinen kommer från Tyskland, Jag har fått funktion på en del grejer men gräveleganten, eller vad det heter, funkar ej. jag misstänker att funktionen ska sitta i vänstra spakens elknapp tillsammans med vä:a spaken i hö-vä läge. Det sitter en hel del kablar och kontaktstycke i den konsollen, och manöverknappens två kablar är ej anslutna!
Där är jag nu.
Conny C.
conny.canefur
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:06:16, 20-12-2005


Återgå till [Grävmaskiner] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se