Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Hydrema i skogen?

19 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

Filijox

#16 » 15:46:04, 08-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

robin.gustavsson skrev:så får se när jag får tid att kika på den enda vettiga. förmodligen strax efter den blir såld.


jaha, det är inte bara jag som har den vanan? :shake_hands:
Filijox
 



robin.gustavsson (trådstartaren)

#17 » 16:05:28, 08-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

P Andersson skrev:De eller gräva jordvärme brukar vara populära projekt när man köpt grävare ;)

Så är det ju, köpte en 3,5 tonnare när jag byggde ut kåken, perfekt servicemaskin då och fixade iordning en del av tomten. sålde dock den när jag var klar, visserligen med lite vinst så man ska väl inte grämjas över de.

Nu börjar det dock hopa sig med jobb både hemma på tomten, dika åkermark och skog och göra iordning ställplats för tre husvagnar uppe vid sommarstugan.

Filijox skrev:
robin.gustavsson skrev:så får se när jag får tid att kika på den enda vettiga. förmodligen strax efter den blir såld.


jaha, det är inte bara jag som har den vanan? :shake_hands:


Nej då du är inte ensam. velade stort igår kväll över en 807:a för 90k. äää ringer och ger ett skambud imorgon. jo tro på fan att annonsen var borta då. tror och hoppas att det är mitt undermedvetna som gör så jag missar vissa maskiner. en 807:a från 1982 utan bromsar tror jag knappast jag hade vart speciellt glad över oavsett hur billig den var. har varken tid eller lust att laga upp en gammal maskin, därför jag undviker huddig och satsar på en nyare hydrema.
robin.gustavsson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:24:40, 05-08-2008
Ort: gävleborg
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: michigan 75-3a
Nissan n50
Bm terrier
international b414

P Andersson

#18 » 22:08:02, 11-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bromsarna är tråkiga om de är slut då de ligger inne i axeln.
Annars ligger cylindrarna på utsidan
Bushen utanför Ryd, nu med fiber för ist tröga koppartrådar
P Andersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:45:05, 11-10-2007
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valtra 6550
Hydrema 807
BM 650

kroon

#19 » 22:38:36, 16-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har varit ägare av en 808sedan några år tillbaka. Den tar sig fram bra i terräng, men jag hade gärna haft diffspärr.. Det finns på 908. I övrigt en trevlig och smidig maskin som framför allt är lättskruvad, det mest avancerade i maskinen är några relän och dioder :grin:.
kroon
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:29:22, 06-04-2009
Ort: falköping
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Mf 135
IH b414
Hymac 580BT
hydrema 808cls


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: niclasj och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se