Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Hara caway traktorgrävare "overhaulin"

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

Diddan Gullander (trådstartaren)

#1 » 21:57:09, 22-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

I maj 2018 låg jag och surfade på blocket som vanligt. Hittade då en traktorgrävare som var riktigt billig och såg inte allt för hemsk ut så jag kontaktade säljaren och bestämde träff. Kom dit och såg att den var mycket värre än den såg ut på bilderna. Blev lite smått chockad men innerst inne hade jag nog egentligen redan bestämt mig att jag ville ha den men jag sa ändå att jag skulle höra av mig igen när jag funderat lite. Tog lite bilder och åkte hem. Började redan hemma spåna på vad jag skulle göra med den, körde även förbi några dagar senare å kände å klämde. Sen bestämde jag mig för att jag skulle ha den. Prutade ner den till 15.000:- så blev det affär. Bestämde att jag skulle hämta den på semestern i juli. Hade några km till mitt gamla jobb dit den skulle för egentligen lite "lätt" översyn så jag kunde använda den. Fick pumpa vänster bakdäck, hade även bara broms på ena sidan. Menn iväg mot verkstan och knappt nån km bort gav matarpumpen upp, fick luftat ut den 2 ggr men sen gick det inte mer. Jag fick panik slänga dit en elmatarpump sen gick den fint hela vägen till verkstan.
Bild
Bild
Bild

9 personer gillar det här inlägget.
Diddan Gullander
1 inlägg
 
Blev medlem: 19:06:06, 28-02-2010
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Fordson super major (turbokonverterad för amatörpulling)
Hara caway twin 1973 (under renovering)
Volvo st257
Liebherr 911
Div äldre volvo på mitt föräldrahem



magloman

#2 » 22:28:21, 22-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Välkommen hit!

Jag har också haft en sån maskin. Gjorde mycket nytta hos mig.

Vi har en liten lista på alla maskiner vi lyckas få tag i. Kan lägga in din maskin i listan också om du vill.
Isf kollar på högersida om ratten/instrumenthuset. Brukar stå en skylt där i ögonhöjd om man står ute på marken o tittar in i hytten.

Intressant o veta tillv nr.

Vet du årsmodell? Står ju 1973 i din avatar :thumme:

M.

[Traktorgrävare/Grävlastare] Hara Caway Lista på medlemmarnas maskiner
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Hidsmekolek

#3 » 22:51:51, 22-01-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Se där ja! Trevligt!
Hur va det nu var det den maskin jag svarvade en kolvstång eller nåt till i somras? :klia:
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.
Hidsmekolek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:49:27, 29-11-2012
Ort: Östra Frölunda
Sverige
Maskintyp: Traktor


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot], lv_101 och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se