Sådär, nu är det klart. Om någon annan behöver göra något liknande så kan jag berätta att tätningskitet 'Sparex S.41285' passar. Det blir dock en
o-ring över, har verkligen försökt hitta en plats åt den, men det ser ut att fungera alldeles utmärkt utan den, passar till den typ av cylinder ni ser på bilderna.
Har lite dåligt med bilder, men jag monterade såhär:
1) I med ny U-manchett och avstrykare (ej på bild dock):
1.5) På med ring och stö
dtätning för oring:
2) På med cylindermutter och montera
kolvstång provisoriskt på stickan,
grön loctite på ditskruvad kolv.
3) På med nya kolvtätningar. Har ingen bild på nya packningarna på kolven, men de ser ut som de gamla.
4) Dunka i kolv:
saknar också bild på idunkningen av
kolv, men jag gjorde såhär: på en trall på backen med förspänd spännrem så bankade jag in kolven. Gick oväntat enkelt. Skruvade dit cylindermuttern litergrand på backen.
5) Hela paketet lyftes på plats med motorlyft:
6) Skruva dit cylindermuttern och låsa fast med brickan
7) I med sprintarna, på med slangarna
8) Testkörning:
Kostade även på att byta slangar och felaktiga anslutningar till cylindern, nu sitter slangar med lekande
mutter mot hydraulcylindern stället för som förr: en igängad
slang med gängtejp
Fick spilla i lite mer
olja förstås.
Nu saknar jag lite gulfärg, var hittar jag det?