Bilder på maskinen kanske man ska bjuda på också när man ändå är igång.
Det är en -91:a som har gått 24000 timmar.
Fick med
profilskopa, tandskopa, smalskopa, timmergrip, manuella gafflar
stora BM och planerskopan på bilderna.
Den läker ur bomkolven,stickkolven, aggregatets svängcylindrar.
Kolvarna till
bom o sticka har jag bytt alla tätningar i men bomkolven sjunker ner till backen över natten. kan det läcka nån annanstans i systemet tro?

La ca 4 timmar på en rejäl tvätt med hetvattentvätt igår, helvete vad gamla maskiner kan vara skitiga!
Maskinen stod stundtals på tomgång och då upptäckte jag att "Koppen" under svängcylindrarna fylldes med
olja som började pissa ut på backen, vad kan jag ha "Tvättat sönder" tro?
Det läckaget fanns inte innan jag tvättade.
Jag har också tillverkat en ny slanghållare vid övergången bom/sticka, den gamla var paj och saknade plats för alla slangar.
bytte även alla 6 slangarna där.
Som vanlig är det en massa pyssel med att byta glödlampor i instrument o knappar, baklyktor o framlysen var helkass så det blev nya.
en del lampor i strömbrytarna behöver också ny glödlampor.
blir nog tvungen att byta ut arbetsstrålkastarna också då man blivit bortskämd med LED-ljus numera.
nån som har nåt bra tips på modell kanske? nåt prisvärt alternativ som passar bra i originalfästena. runt 60w tror jag räcker tills vidare.
För övrigt måste jag titta på plåten till verktygslåscylindern. Den sitter med skruvar som bygger ut för mycket så jag kan inte använda mina hydrauliska gafflar på den för skallarna tar i.
Har varit med om detta på L70:n också, lite irriterande att de inte kan bygga tillbehör som ens passar Volvo
Jag fick med en pall med plåtar som jag tvättade av i går. det ser ut som det är en del hasplåtar och en motorlucka.
den andra motorluckan fick nån för sig att backa över nån gång och den tycke jag är för dålig för att rikta/laga.
nån som ligger på en
lucka eller vet var man kan få tag på en? kanske en
ritning så man kan göra ny.
Det akuta just nu är att ta reda på varför det började pissa olja under svängcylindrarna
Tack för i kväll
/J