Jag var faktiskt inte ute vid traktorn den här helgen, men nu i helgen ska jag!
Ja slavcylindern till kopplingen är slutkörd, det sista som hände var att tätningsmanschetten sprack faktiskt.
Då var jag lite arg och sparkade
koppling...
Gissar att den gummitypen inte tål vatten, och det ju regnat in i den gamla spruckna bromsvätskebehållaren...
Ska beställa ny slavcylinder idag på Olsson eller någonstans, Ojanpära om de har kanske.
Dock är det inte det som är problemet troligtvis då jag innan haveriet hade relativt lång slaglängd.
Har dock luftat och hållit på, så jag har i perioder haft
luft i systemet...
Så jag sätter väl på ny slavcylinder, luftar ordentligt och provar igen.
Men jag tror jag har samma problem som Dea hade, att det är rost på
lamell och
svänghjul. Länkade till Deas fina tråd innan.
Tror tyvärr inte jag kommer undan att ta ut och borsta rent + inspektera lamellen.
Kan ju vara asbest-lamell om det är original, man får tänka sig för här tror jag.
Bromsarna kan ju vara asbest med, svårt att veta.
Synd att det inte går att högtryckstvätta det här utrymmet vid koppling och axeln bak mot växellåda.
Vattnet kommer väl stå kvar där bara, inte lämpligt att spola alls troligtvis.
Hade ju varit trevligt att det var rent, kanske får bli avfettning och borste på det värsta.