Verkar vara dåligt med info om dessa maskiner.
Nåja, börjat kolla över den för att få den mer körbar...
1
Det skvalade diesel om den. Soppakranen var lös och tätad med en kopparbricka. Smart med tanke på att det är en
konisk gänga på kranen...
Lite sönderböjda stålrör lagade med eltejp (!) som nu fixats med
slang. Lustigt nog finns det ingen
handpump på matarpumpen så den byter jag nog ut. Passade på att trycka i en uppsättning provtryckta
spridare som låg och skräpade. Efterdrog topplocket då ngr muttrar var lösa (!!) och noterar att det sitter en P3/144 topp på denna snurra också - hade Perkins så mkt gamla gjutningar liggande???
2
Bytt kylarslangar då flera var tätade med el- och silvertejp. Fantastiskt att man ens överväger att spara 300 spänn på nya slangar jfr med ett potentiellt motorras?
Funderar på att skruva bort hydraullocket då det ändå inte används utan bara sitter i vägen för en vändbar stol. Det skulle dessutom sitta som en smäck på 35:an...
MN