Efter sju svåra år kom då äntligen packningssatsen jag köpt från USA på eBay. Billigt men tog som sagt en bra stund att få hem.
Originalets URL: https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1288/1288-5d81480eeaa1874d75ce2b3d79b22a34.jpg Hade pluggat på och läst att det underlättade att få i packningen om man värmde den i varmt vatten. Trodde varmt kranvatten skulle vara tilräckligt men slutade med att jag fick hämta vattenkokaren och lägga packningen i riktigt hett vatten
Lyckades "vika" ihop den och till slut få den i sitt spår. Så nu ska man väl klara av det i framtiden
Originalets URL: https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1288/1288-c9363d451799cb75db59c0a20291c4dd.jpgMåste finnas flera olika modeller av kolvar för fick lite saker över från tätningskittet
Originalets URL: https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1288/1288-2ebd7f3574b680874c8c4c7c541f7b29.jpgSen tillbaka med allting. Lite roligare att skruva ihop när man gjort rent och målat upp delarna. Nackdelen med att fixa ett glapp är ju att man blir lite kräsen
Nu stör jag mig på att tiltleden som sitter mitt på lastararmen (där nedre bulten sitter genomgående) är glapp oxå. Också där är det ju en idiotkonstruktion med en ihålig tapp som får gå helt torr utan möjlighet till smörjning.
Nackdelen är ju att samtliga bussningar/tappar är i tum. Kommer ju bli ruinerad om man ska köpa nya delar från USA
Så.. det får gå ett tag till..
Originalets URL: https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1288/1288-465a69c34049a26d3158295af7da2e63.jpg Har en hel säck med
slangskydd så gick lös på alla slangar jag hittade på lastaren
Provkört lite och inga läckage än så längre
På att göra listan:
*Byta en styrled
*Packa om en lyctcylinder
*Göra rent silen i bränslepumpen
*Byta tätning i ena slutväxlen (läckage vid ena bakhjulet)