Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Traktorgrävare upp till 150.000

1 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

grantorp (trådstartaren)

#1 » 11:14:10, 21-06-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ska skaffa mig en traktorgrävare igen, hade en hymas från 65 för ett par år sen som såldes till förmån för en minigrävare 3 ton men nu känner jag att en traktorgrävare skulle sitta fint igen, Jag ska ha maskinen privat och jag har ett jobb redan som ger mig lön så maskinen ska vara en hobby syssla..

Men jag vill inte ha ett ras för de har jag redan haft mer skruva än gräva, men nästa maskin ska vara smidig gärna finnas på bra avstånd bor utanför uppsala och kosta max 150.000:- ink moms.. De ska vara en maskin som man kan rulla runt lite på landet med nån mil eller 2 utan problem.. De jag har hittat nu är en hydrema 805 där min grävmaskin ingår i byte och de e ju smidigt.. finns en volvo 616b på bra avstånd..

Tipsa gärna om andra maskiner men inga lik.. Men givetvis så vet jag att de kommer vara lite småfel på maskiner i denna prisklass..
grantorp
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 16:02:58, 25-08-2008
Ort: Örsundsbro (Hjälsta)
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Hymas född 65 Nu utbytt mot en komatsu pc 20 (3500kg) minigrävare från 93 Och nu såld och en MF 50 hx från -86 är inköpt.

Har även vag-com för utläsning av felkoder och radering av dessa och givetvis för att släcka servicelampor. Maila för hjälp om ni bor nära..




Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se