Tja, då var det dags igen, säg den lycka som varar.
Min fuskrenovering av motorn verkar funka, bortsett från att det som inte byttes strular nu.
Någon som har erfarenhet av att byta främre vevaxeltätningen med motorn kvar i maskinen?
Vad behöver man plocka ner/bort?
Kardan till pumpen är självklart, liksom remskivan, men gissar att även kylet behöver bort för att komma åt remskivan? (Kardan går ändå, det har jag provat, men det är trångt) Tips mottages tacksamt.
Har också börjat läcka motorolja i höger bakkant på motorn (ovanför/innanför) startmotorn.
Ser att det sitter en
kåpa som täcker bakre kamaxellagringen, men ser inte riktigt ut som om det är där det läcker. Finns det måntro någon väg för
olja att ta sig till delningsplanet mellan
motorblock och kåpan som fortsätter bakåt och att det är där det kan läcka?
Tips kring detta mottages också tacksamt.
/Agne