Efter mycket svärande och funderande och kaffe och några liter mindre
hydraulolja i tanken så ......................
Jag trodde att knappen på vänstra joysticken gick till planskopan!
Inget hände!
Lossade på slangarna på kolvarna på skopan, och in och trycka på knappen igen.....
Åh titta en tunn klen ynka stråle kom! åhhhh
Höger knapp : bara gräveleganten!
Lossade på slangarna på magnetventilhuset.
In och testa igen!
Vänster knapp: gubbpissning bara!
Höger: j*vlar va
olja det flög!
lugn lugn nu! Kaffe!
Tog loss elkontakten på magnetventilen och mätte.
vänstra knappen : inget
Högra : svag
ström!!!
Plockade isär hela kontakten, gjorde rent, satte ihop igen och mätte igen!
Vänstra knappen: 12 volt
Högra: svag ström
Hm, Hm
Kanske är så att den vänstra knappen enbart påverkar magnetventilen och den högra ventilpaketet!
Ihop med slangar och
kontakt!
Nya försök skall göras nu!!!
Höger knapp enbart gräveleganten ok!
Ett
tryck på vänstra knappen: inget hände ok!
Höger knapp igen........
vink, vink
Höger knapp andra sidan.....
Vink vink igen!
Så enkelt! jaja! man lär sig!
Men nya krångligheter har då dykt upp!
Det går för fort! då menar jag fort!!!
Från neutralläget på planskapan till full tillt endast 2 - 3 snabba tryck!
Måste få den att gå långsammare!
Det sitter ju en
svart plasthatt på magnetventilen ( under ).
Kan det vara så enkelt att man kan ställa trycket/strömmningen med den, genom att skruva på den?
Isåfall vilket håll blir vad???
Mvh
La
Kan något gå sönder!.... är det bara att vänta.......