Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

JCB nollställa dieselpump nuffield 465

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

alexw108 (trådstartaren)

#1 » 21:48:11, 04-05-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!!
Hoppas på experthjälp här :)
En kompis har monterat tillbaks sin nyrenoverade dieselpump på sin jcb traktorgrävare, sitter en Nuffield 465 i den. Den sartar men går dåligt på höga varv.
Han har fått till svar att då den går och startar så är det nästan rätt injusterat men inte riktigt och att han måste (nolla pumpen mot motorn) Vi har ingen instr bok eller liknande och skulle vara väldigt tacksamma för tips eller svar på hur vi ska justera in pumpen mot motorn, t.ex markeringar, om det finns uppmärkt nånstans osv. tack på förhand!
alexw108
1 inlägg
 
Blev medlem: 20:37:35, 04-05-2015
Sverige



TraktorSvensson

#2 » 22:26:36, 17-07-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Löste ni problemet? Jag har också en nuffe 4/65 som jag vill nolla för att kunna byta pump. Jag såg att det fanns markeringar på svänghjulet för att nolla 4/60 motorn men motsvarande markeringar finns inte på 465 an
TraktorSvensson
1 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:38, 13-07-2022
Ort: Sundsvall
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Case 585xl, JCB3C


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: emilar3 och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se