problemet är att på discoverychannel har dom nog aldrig hört talas om huddig,men för övrigt så käkar den jcb till frukost
Ja en JCB kanske går hyfsat i stan men inte här ikring nå bätre en en Huddig eller dylgt tex på linjejobb det skulle nog inte en JCB klara
sånna är väldigt selsynta här i allafal
ja jag såg det ochså dom är ju långt ifrån lika mångsidiga som Huddig
och dom har ju för det mesta inte enns snabbfäste
skulle vara kul se en JCB försöka köra på linje jobb i skog mm med lift och allt tror den skulle fastna ofta
Ps en sak till varför jag tror Discovery är ju en engelsk kanal så skulle även tro att det är därför valet blev JCB nä dom skulle behöva få komma och se en Huddig eller dylikt med full utrustniing
när man haft el70 och vet vad det var för maskin så kan man börja undra hur Volvo hade tänkt när man menade att sälja
Sebastian skrev:Är de någon som vet vad man har för maskiner i utlandet till linjearbeten?
joo de va min första tanke också ''aha jusde vart kommer JCB ifrån?, jo england och vartifrån kommer Discovery?, jo england, 1+1 blir 2 helt enkelt''
MVH Sebastian
kalle kula skrev:Sebastian skrev:Är de någon som vet vad man har för maskiner i utlandet till linjearbeten?
joo de va min första tanke också ''aha jusde vart kommer JCB ifrån?, jo england och vartifrån kommer Discovery?, jo england, 1+1 blir 2 helt enkelt''
MVH Sebastian
ja i england tillexempel där har man 4-5 fordon för att utföra samma linje jobb som EN huddig utför,dom har ju börjat skaffa nån huddig dit ner men deras största problem är att det blir ju en massa gubbar som inte har nått att göra när en maskin ersätter fem dom kanske skulle vakna till lite,rotortilt det vill dom heller inte ha
nixs skrev:kalle kula skrev:Sebastian skrev:Är de någon som vet vad man har för maskiner i utlandet till linjearbeten?
joo de va min första tanke också ''aha jusde vart kommer JCB ifrån?, jo england och vartifrån kommer Discovery?, jo england, 1+1 blir 2 helt enkelt''
MVH Sebastian
ja i england tillexempel där har man 4-5 fordon för att utföra samma linje jobb som EN huddig utför,dom har ju börjat skaffa nån huddig dit ner men deras största problem är att det blir ju en massa gubbar som inte har nått att göra när en maskin ersätter fem dom kanske skulle vakna till lite,rotortilt det vill dom heller inte ha
De kallar dylika tillbehör som snabbfästen och rototiltar som Brödtjuvar i utlandet. Just detta att den gör 3-4 gubbar arbetslösa.
Ubbe85 skrev:Ja hörde en på swecon säja för nått år sedan att volvo hade på G en traktorgrävare med 4 lika stora hjul fast me 4hjulsstyrning
BL81 skulle den visst heta men de dära projektet verkar nog ha skrotats kanske
Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Pete_78 och 7 gäster