Tror det vore klokt med ett telefonsamtal till staffare å få lite råd.
- tveksam till att den verkligen skiftar till hög och att hydrostaten är begränsad på nåt sätt. Den tror att det är hög och att det går tungt tex. ( nu gissar jag friskt..)
akkamaan skrev:Den röda ATF/oljan i en power-shift-växellåda blir svart-aktig om det slirar på lamellerna i kopplingspaketen. Om oljan är "klar-röd" eller "svart-aktig" (sotig från brända lameller) ser du på oljestickan
Håkan.E skrev:Enligt instruktionsboken så ska det vara API_KLASS CE i växellådan om det är en med lameller.
joelericsson skrev:Jag kan till 99% säga att en 960 från 1990 inte har powershift. Den enda 960 jag sett med powershiftlåda har också haft iqan, minispakar och det "nya" grävaggregatet. Står det dessutom i tillhörande instruktionsbok att den ska växlas stillastående så är jag 100%
Håkan.E skrev:Ett litet förtydligande, om du har en aluminium låda i sidopanelen (vilket jag tror att du har) så är den för driften.
Det kan alltså vara den som krånglar.
bengt jansson skrev:kolla först så inte bromsen ligger på innan du börjar allt för avancerad felsökning
ac tc skrev:Uteslut först allt vad bromsar heter.
- Hydrostaten skyddar sig själv och motorn mot överbelastning så går det för tungt så "växlar" den bara ner.
Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster