Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Koppling och bromsslagnar Hymas 474 1973

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

Daniel100 (trådstartaren)

#1 » 15:12:56, 15-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag tror det vore en välgärning att byta ut de gamla kopplings- och bromsslangarna som sitter i direkt anslutning till huvud och slavcylindern (Girling). Har frågat runt hos Lunbergs, OIE, och några bolag i England men det blir inget napp. Det återstår då att låta någon verkstad tillverka nya. Är det någon som vet vilka gängor som används i dessa system? Jag kan tyvärr inte gå ut och kolla på maskinen då den står 50 mil bort.

Med vänlig hälsning Daniel
Bild
Daniel100
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:52:19, 22-07-2009
Ort: Stockholm
Maskintyp: Traktor



Daniel100 (trådstartaren)

#2 » 12:47:13, 08-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Besvarar min egen fråga. Originalslangarna skall vara 3/8 24 UNF i bägge ändar varav en hand och en hona. Så var det iaf på min maskin.

/Daniel

1 person gillar det här inlägget.
Daniel100
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:52:19, 22-07-2009
Ort: Stockholm
Maskintyp: Traktor


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se