Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vindrutetorkare New holland ford 550-82

3 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

kobben (trådstartaren)

#1 » 10:23:42, 05-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Försöker att reparera framrutetorkaren på min Ford 550. Har nu skruvat bort det mesta men får inte ur torkarmotorn ur sitt utrymme ovanför framrutan. Splinsen där torkararmen sitter fast är grövre än hålet i plåten in till hytten. Min fråga är om någon vet om splineshylsan är påpressad på torkarmotoraxeln eller sitter fast på något annat sätt. Verkar i alla fall vara påsatt på utsidan av hytten. För att få in torkarmotorn i hytten måste axeln genom hålet på något sätt. Skulle vara bra att veta innan man förstör något. Länk till hur traktorn ser ut sök på New Holland Ford 550.
Tack på förhand
kobben
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 10:09:25, 05-10-2018
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hej, Jag kör mest en traktorgrävare Ford 550 från 1982 som är i ett utmärkt skick.



torbjorn_forsman

#2 » 10:57:15, 05-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kolla hos reservdelsnasare på nätet efter bilder på torkarmotorn, där bör det synas hur axeländen ser ut utan splineshylsa. Fabrikat och originaltillverkarens detaljnummer på torkarmotorn kan vara bra att söka på. Om den är tillverkad av Bosch kan det ev hända att jag kan hitta en bild eller ritning i någon katalog.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

kobben (trådstartaren)

#3 » 11:19:39, 05-10-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,
Skall kolla fabrikat när jag kommer hem. Har pratat med en firma som säljer New Holland Ford men de hade ingenting som kunde vara till hjälp. Tyckte att jag skulle såga sönder axeln så kunde de kanske hitta på en liknande torkarmotor. Men kollar lite mer noga innan jag förstör.
kobben
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 10:09:25, 05-10-2018
Ort: Ludvika
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hej, Jag kör mest en traktorgrävare Ford 550 från 1982 som är i ett utmärkt skick.


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: fredriksberg, npj och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se