Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Hymas 467-470 frontlastare 2000

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

Rönnskog (trådstartaren)

#1 » 21:31:32, 30-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Gott slut och gott nytt år alla mekare, Har använt de lediga dagarna på att ge min Hymas 467 frontlastare (Hymas 2000) en överhaling då det glappar och läcker i cylindrarna. Efter mkt värme och slag har jag fått loss länkaget för frontskopan men nu har jag en fråga till alla Er som har en Hymas med 2000 frontlastare. På min så sitter båda "banan"länkarmarna (Som sitter i själva lyftarmen) ihopsvetsat med ett järnrör. Det ser lite "bonnasvetsat" och på de bilder jag kan se här på forumet så har jag inte sett detta på någon av era maskiner - Det är heller inte visat i instruktionsboken vare sig den jag har (467) eller den som finns för 470. Så därför tror jag inte detta är original. härtill min fråga- Finns det någon som har en hymas frontlastare 2000 där de båda bananerna är ihopsvetsade med ett järnrör ? eller har alla länkaget fritt så att säga på varje sida ?

En fråga till- Har någon bytt lager/bussning i banan armen. Båda mina är lösa med det verkar som bussningen är mycket tjockare innanför stålet och hur F** får man ut den gamle bussningen ?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Rönnskog
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:09:44, 18-11-2009
Ort: Halland
Maskintyp: Traktorgrävare



Hymax

#2 » 22:42:16, 30-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

På 474an som jag hade så var det också ditsvetsat ett rör emellan bananerna. Det brukar bli ganska uppglappat där så röret stabiliserar upp alltihop.
Jeep driver med alla !

1 person gillar det här inlägget.
Hymax
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:30:35, 07-07-2007
Ort: Orust
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Jcb JZ 70, CaseIH Maxxum 5150 Pro


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se