Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Volvo El70C skärmar

4 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

Danry (trådstartaren)

#1 » 21:33:08, 06-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er.
Är en nybliven ägare till en Volvo El70C som är i behov av nya skärmar..
Finns det möjligen nån som vet om det finns några ritningar till dom att få tag på.
Skulle också vilja få tag på en verkstadshandbok, verkar inte finnas nån i downloads.
Med vänlig hälsning, Daniel
Bild
Danry
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 23:29:37, 11-07-2019
Ort: Borlänge
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Volvo EL70C



Stridis2

#2 » 10:02:54, 07-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

När jag behövde skärmar till min dumper (DR861) så var det fram med måttband, vinkelmätare och ritsnål. Mäta, räkna och gissa. Det går att köpa nya, men de kostar nästan 10 papp styck, så det var jag på tok för snål för. Men med facit i hand så är det inte jättedyrt med tanke på hur mycket jobb som ligger bakom att göra själv. Å andra sidan är det mycket tillfredsställande att göra dem själv, så tar man med detta i kalkylen så väger den över mycket till förmån för egen tillverkning. :mrgreen:

Jag är ganska säker på att det finns några trådar där folk gjort egna skärmar. Får du inga svar så leta efter dessa trådar och fråga om de har ritningar. Risken är dock att man bygger efter eget huvud, mäter och klipper till del efter del, så det inte finns några färdiga ritningar.

Behöver du köpa färdiga skärmar finns det hos BA Trading
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

R_Bergsten

#3 » 13:11:42, 07-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har inte ja-bond lr magloman lr nån caddat upp skärmar till 6300? Bör va ganska lika om inte samma?
R_Bergsten
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 21:25:02, 24-02-2016

Blommas

#4 » 19:18:29, 07-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Blommas
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:46:02, 11-04-2011
Ort: Södra Sverige
Sverige


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se