Hallå-hallå!
Du har en bra tanke där mr Bacon, jag har nu läst på lite om bränslesystemet på denna relik..
Mycket riktigt finns där en tryckreglering i ena filtret, men det verkar vara i det övre/grov filtret.
Väl värt att kolla upp, kan ju vara så att den fjädern, som trycker den på en kulan fastnat i öppet läge (skräp?) så trycket blir för lågt för att bränslet skall orka igenom det nedre/fin filtret. Korrekt
tryck är relativt lågt, 0,6-0,7 kg/cm2
Tack igen för ditt inlägg!
Jag kommer mecka lite med detta i helgen, ska bli intressant att kolla upp det här nu när jag har lite att gå på
De
bränslefilter jag köpte tidigare på OIE var lite "billiga" & i den filterhållaren jag nu har stopp i var filtret för trångt i centrumhålet, det som styrs in över röret i fiterhållaren, dessutom i styvt gummi (plast). Jag höll knappt på att få dit det, var ett j*vla bök minns jag.
Idag har jag varit in på Lantmanna med bilder på filterhållaren & de uråldriga filtren jag bytte ut innan jag startade motorn första gången.
Nytt filter som har filttätning som ursprunget är beställt men hinner inte hem före helgen.
Heder åt Lantmanna-killarna, de är på rätt jobb, kunnigt folk.
Åtekommer...