Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

MF3305?

49 inlägg • Sida 4 av 4
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

Kalle Hällbo (trådstartaren)

#46 » 11:45:33, 14-02-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Härligt när man hittar uppenbara fel som man kan åtgärda och känna man får en ny maskin. Min har aldrig känts orkeslös i motor utan är bara att det känns som kopplingslir på högväxlarna. Men den kämpar på i övrigt och känner jag inte har mer bråttom än att jag kan åka runt på lågväxel här hemma. Har skyfflat ett gäng lastbilslass med matjord, grävt bort lite stubbar och börjat planera ut en slänt på gården fram till i början på vintern, sen i övrigt har den fått stå still.
Har renoverat en hydraulkolv på grävaggregatet.
Lagt lite kärlek på elsystemet och bytt ut lite arbetsbelysning mot led, lyse i cockpit och fått fart på defrostern fram. (Värme var uppskattat)
Bak saknades tydligen fläkten så funderar på att kosta på en ny eller om nån har en bra begagnad.
Bytt termostaten då den fastnat i öppet läge.
Har rengjort tanken och börjat köra på enbart riktig blankdiesel då jag märkt att dagens miljödiesel ruttnar och blir som klister i filter och ledningar framförallt om den står ett längre tag.
Tankar enbart blankdiesel i vanliga bilen med och den går tillochmed billigare.
Till sommaren blir det göra ett försök att fixa bromsarna ordentligt. Renoverade alla cylindrar i sommras men sen blev jag för ivrig med annat och det hamnade på is. Men har märkt det kan uppstå lite för spännande situationer utan bromsar så är nåt jag saknar.
Har köpt en gammal dikeskopa som kan vara "bra att ha". Funderar på att tillverka en planerskopa till lastaren men vet inte hur bra det kommer fungera. Känns lite lätt fram.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Kalle Hällbo
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:08:05, 27-12-2019
Ort: Falun
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Mf 3305
Kubota U10-3



JIMMY BERG

#47 » 20:29:44, 19-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Detta skulle ni kanske gilla men skulle vilja vara kul att se bilden där det står 50B jag tycker det liknar en MF50 åsså kommer det en 8
JIMMY BERG
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:49:17, 07-04-2010
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: LM 620 Scania L76 super

JIMMY BERG

#48 » 20:30:54, 19-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

1 person gillar det här inlägget.
JIMMY BERG
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:49:17, 07-04-2010
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: LM 620 Scania L76 super

JIMMY BERG

#49 » 20:36:58, 19-08-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

2 personer gillar det här inlägget.
JIMMY BERG
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:49:17, 07-04-2010
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: LM 620 Scania L76 super


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Pete_78 och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se