Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

HYMAS LP 576

26 inlägg • Sida 1 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

devilwcool (trådstartaren)

#1 » 16:06:27, 25-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er och god jul & gott nytt år.

Här kommer min projekt på Hymas lp 576 som jag köpte i vårgårda och jag skrev förut i annan tråder i här forum som några var nyfiken.
Års på den är 1979 och motor har bytt ut till rak 6 valmet motor.
Det lär Blir massor bilder och texter men vissa tillfällen glömde jag tar fram mobil och tar bild.

Hos fd ägare och kollat på maskin i vårgårda
Blev köp på samma dag. :smile:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild



Några dagar senare kommer transport med min Hymas! så lyckan är jag. :hurra:



Bild

Kolla runt hymas för att beställa hem delar och förberedd för framöver.

Bild
Bild

Lock till den är bort, har kontakt med lundberg och dom har inte resverdelar länge.
Hittade annan lock från wiberger och montera med adapter 3/4.

Bild

Delar från oie kommer. Ny glas till vatten avskild filter.
Gammal läcker lite och jag dra åt lite mer sen några dagar senare då sprack glas och läcker diesel.
Bränslefilter bytt också.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Fotgas system är ur funktion och före ägare dra dit en snöre att handgas. :vissla:

Bild

påbörja plocka ner delar inför tvätten.

Bild
Bild

Ser läcker lite på slang från värmekupe fram.

Bild
Bild

Flytta Vinsch inför tvätten.



Skapa bort skit och lämna hos återvinningsstationer, dom tar emot olja/fett/jord som är blandat.

Bild
Bild
Bild
Bild

Betecker och nummer på bakaxel.

Bild
Bild

Tapp till bak grävare som sitter ihop ram. den går runt så måste har special nyckel som passar men jag svets dit en stål platta istället så den inte går runt, lättare än gör verktyg. :mrgreen:

Bild

Gammal huvudcylinder till fotgas, okänd modell och Slavcylinder till fotgas, är från volvo amazon.

Bild
Bild
Bild
Bild

När jag stäng dörr för att jag ska jobba under midjan och vill ej få dörr på huvuden när jag reste upp mig men då spräng glas isället och små bitar faller ner på mig. :ohnej:
Sen är bara börja städa. Några dagar senare är den på plats men ersätt glas med plast istället och jag har kvar mallet.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Min pickup får jobba lite med att Dra grävlastare från gräv.
Samtidig använda dammsugen att skapa vakuum i hydraultank då slipper mycket olja som kommer ut när kopplar loss slang och andra saker.
Har trästock som stöd under gräv.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Fotgas system färdig fixat.
Delar köpte jag från jspec eller klracing. en Slavcylinder, 2 st huvudcylinder pga dubbel command, en behållare och en slang från biltema som är till saab modell. :grin:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Fortfarande smutsig trots har tvätten 3 gånger innan.
Någon har kopplar ur bak värmekupe, nu förstår varför. :lmao:

Bild
Bild
Bild
Bild

Den är fler retur rör system. Svårt att hitta sånt koppling. :sad:

Bild
Bild

Plocka av motorhuv och bak kåpa sen batteri för att byta filter till växellåda.
Silfilter var lite smutsig, olja ser bra ut men jag tar ny olja.

Bild
Bild
Bild
Bild

Tömt motorolja och bytt filter sen ny olja fylla på.

Bild

Fusk lagat och ser hemska ut.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Kapa loss allt och gör rätt och Har tagit den med till jobbet och i press att rikta.
Det saknar en metall bit så jag svets dit en ny.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Sen sätta dit tillbaka stor bit och mäta att den ligger rätt och punkt svets och mäta igen sen svets ihop.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Dörr hållare.
Gammal spricken och fusk lagat så jag kapa bort och sätta dit ny vinkeljärn och Gjort egna bussning till lås handtag.

Bild
Bild

Borr och borr, åter till borr igen.
Borr från 40 till 50mm och har svets dit stöd ring upp där att styr borr rakt ner.

Bild
Bild
Bild

Köpte 4 st bussning och kapa 2 st bussning var till den öra och banka dit bussning och tapp passar prefekt i. bussning är 40mm och örat är 20mm. bussning blir ca 19.20 någonting efter kapa.

Bild
Bild
Bild

Håldomkraft på 25ton och tapp rör sig inte, fick använda stor slägga banka hårt då börja den rör sig lite sen efter 5mm då är den fast igen.
fick borr och gänga på andra sida och dra där och blev samma sak så jag misstänkte tapp är lite oval efter dess.

Bild
Bild
Bild

Tigersåg bits inte alls och den tapp är härdad...
Fick använda vinkelslip. Fick loss den till slut iaf.
Som ni kan ser att det sitter inget ledlager i den, den var bort längesen. :uupps:

Bild
Bild
Bild

På börja renovering hydraulkolv och hittar fel varför den sjunka. Oring är för liten så olja rinner förbi, den är orsak till stödben sjunka fort.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Svängcylinder inget fel på och den är ur så passar på måla den.

Bild
Bild

Har försök dra loss den andra men går ej och den glapp inte mycket så jag låt den kvar.

Bild
Bild

Ny packning till båda kolv, Rengör gängor, Ny Ledlager för att Gammal är helt bort.
När montera ihop kolv och cylinder använda jag lite silikon där för att det har kommit smutsig mellan där blir rost.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Ni ser felet. Det var därför den andra stödben sjunka ner. jag misstänkte någon har kör ner bommen på stödben då sprack oring istället för slang eller svullen cylinder.

Bild
Bild
Bild

Ny målat och montera tillbaka svängkolv plus Har tillverka ny shims under och övre kolv örat alla 4.

Bild
Bild
Bild

Nu är andra kolv till stödben tillbaka på plats.

Bild
Bild

Den först stödben och öron på kolv var skada fick kapa bort och svets dit ny.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Sen tejp den och målat. Jag svarv fram ny tapp till den och montera ihop alla.

Bild
Bild
Bild
Bild

Passar på att bytt olja i bakaxel och lättare gör när gräv är bort. :thumme:

Bild
Bild

Allt är ihop nu men jag glömde tar foto när traktor dra mot grävare. Det var mycket besvär och juster att få gräv på plats för att tapp passar prefekt. inget glapp.
Pappa hjälpte mig med hans grävmaskin att lyft min gräv och knuffa traktorgrävare på plats. jag fick springa runt och kolla allt är rätt och sätta mig i traktorgrävare och håller upp bakruta över grävspak plus handbroms samtidig måste jag ha kontakt med farsen. :grin: stressniveå max.

Bild
Bild
Bild

Kör den till grusplan och parkera där istället för lera/jord.

Bild

Värme kran, beställa ny. har bytt allt och fixat men glömde tar foto.
Men det hände en sak och Ja det var jag förbanned över. när jag ska byta slang och ska loss gammal. gammal slang är torr och stel och jag dra försiktig sen plopp den är ut då såg jag rör är kvar i slang och bort från värmekupe. fick dra fram kniv och skära loss slang att få ut rör och montera ner värmekupe plus rengör allt ändå när alla är ur. När jag tvätten den ute på grusplan då råkar en sten kommer inne i andra rör som vägrar kommer ut. fick löda ut rör och skakar ut sten sen löda tillbaka allt. :aaargh:

Ny slang, ny värmekran, ny vajer med handtag och allt tät!

Bild
Bild
Bild

Såg jula hade rabatt på arbeta ljus led, varje kosta 100 lapp. då liknad bra att bytt ut gammal.
Bak galler skydd till lampa, den fick jag sätta i press och ändra typ 5-10mm sen montera tillbaka. :grin:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Hymas fick jobba lite, lyft motor ur bil och Tvätten v8 motor från pickup som ni ser tidigare.

Bild
Bild
Bild

Dörr skramlar mycket därför glas spräng förut och 2 ställe är av och 8 st spricken.

Bild

Pröva min ny Tigsvets och svets ihop dörr sen montera tillbaka.

Bild

2019-12-30 tog jag den foto. där står den nu vänta på vår.

Bild
Bild
Bild
Bild

Bjuda på lite bilder, motor är valmet 611 från lastbil i finland därav luftkompression till luft system och broms.

Bild
Bild
Bild
Bild

Bilder på lastare.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Drivaxel vänster fram är av, river ner båda sida och tar höger för att kopia en ny drivaxel sen.
Har prata med lundberg dom har inte delar länge.
Har email till axel tillverka NAF i tyskland och dom svar dom har inte delar länge till den axel model.
Ska montera ner axel snart för att gör rent i diffhus och kolla om lager är okej eller inte. sen montera ny bussning och montera ihop alla och måla sen tillbaka på maskin.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag tillverka en Magnet pinne, den är jättestark och lyckad plocka ut små bitar.

Bild
Bild
Bild
Bild

Mäta lite på axel, drivaxel lång är 1000mm och diameter är 50mm och splines 24 och model 2
Rundstål 2541-03 50 mm och 1000mm längd. Farsan hittade en företag som gör splines och jag fick köpte stålstång ss2541 själv och bearbeta lite sen lämna till dom. Total kosta för 2 st drivaxel inkl splines blev 6300kr plus moms.

Bild
Bild
Bild
Bild

Här ligger den ny axel.

Bild
Bild
Bild

Axel är nere och tvätten sen kör in verkstan.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Dela isär axel och kolla, lager ser bra ut och inget glapp, kronahjul drev har lite konstig märk på den men inget allvar skada.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Hissa ner den och jag vet inte vad den kalla men skulle tror den kalla axelhållare.

Bild
Bild

Såg Spricken på ram, kapa och borr sen svets och lägger dit extra platta.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Målat ram och axelhållare plus bytt bussning sen är den på plats.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Åter till axel, montera, målat, fylla olja i diffhus.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Kör in hjul för att måla om dom till original gul. :grin:

Bild
Bild
Bild

Bygge skydd till bromsrör.

Bild
Bild

Montera tillbaka hjul. :grin:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag köpte stora bm fäste för att kolla mått och funderar hur ska gör, tillverka själv eller köpa färdig och svets dit.

Bild
Bild
Bild
Bild

Nu börja jag demontera lastare och kapa den gammal lilla bm.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild




Gör egna fäste för 2 kolv till stora bm så den ska blir hydraulik. :mrgreen:

Bild
Bild
Bild
Bild

Fick paket från oie.

Bild
Bild

Lyfta ur cylinder och svets fylla på hål som kommer från diesel pump som satt där förut.
Slipa bort gammal färg sen målat i lastare torn.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Nu börja med laga spricken i lastare och forsätta med projekt.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Förlåt för svordom, den jävel hylsan vägrar kommer ut och har försökte med press och värme, har även borr hål mitten och spruta in hydraulik olja men den smita ut till slut.
Har spruta rostlösare på den i 2 månad men nepp den fast till slut jag fick kapa en snitt hela väg och banka dit dorn så det spricken plus press på den sen släppte det ÄNTLIGEN SÄGER JAG! :djaevul: :hurra:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Fortsätta med lastare och tilt.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Ny bussning och ledlager och målat.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild




Åkte och hämtade snöblad i vaggeryd som jag vann på klaravik.

Bild
Bild
Bild

Kapa bort lilla bm fäste på skopa och svets dit stora bm.


Bild
Bild
Bild



Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Tillverka egna handtag och knapp för lastare.

Bild
Bild
Bild

Växenspak och 2 knapp bakom och den är för lockup i växellåda.
när man åka iväg med växel 3 sen släppte gas och tryck den grön knapp då lägger lockup in och lås turbin sen gasar igen.
när man ska stanna då får inte glömde tryck den röd knapp annars får motor stopp. jag själv ibland glöm stäng av lockup. :screwy: :lmao:

Bild
Bild

svets dit plåt och hål. Jag vet inte varför någon har kapa hål i golv och det är enkel att lyfta den ur hytt.

Bild
Bild

Vänster styrkolv läcker så jag plocka ut den, bytt packbox och packning.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Börja med demontera vissa delar och bakhjul för att måla.
Kul någon glömde eltejp kvar bakom plåt till lysen. :lmao:
Sen såg jag spricken i ram, suck bara börja kapa och svets igen.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Nu är maskin målat och hytt är inte det för att jag har inte tid med det men det lär blir hytt projekt i framtid.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Köpte grip från kellfri och Ja den har blötjärn. jag svets extra försäkring och får ser hur länge den håller. :lmao:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Den håller jätte länge om man kör på rätt sätt men jag använda "lite" våld och råkar böjd grip.
fick plocka isär den och sätt i press rikta grip sen montera tillbaka och svets dit en till platta.

Bild
Bild
Bild

Jag bygge om pedal till gräveleganten mer bekväm nu. :grin:

Bild



Köpte pallgaffel 5 ton hydraulik, 2 meter lång och den kommer från en truck.
Kapa bort fäste sen svets dit ny stora bm och dra om ledning.
Dock jag glömde tar bild när den var färdig.

Bild

Nu får ni ser maskin jobba på gård hos mig.


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Tappat en bussning från bakfäste, leta den på gård men hittar aldrig och jag bad farsen svarv en ny till mig och jag svets fast den.
På en tidig morgon satte jag i maskin och start den under tid vänta lite motor ska blir varm så jag tittar genom fönster omkring mig då såg jag en tapp låg på mark då jag tänkte är den från stödben så jag hoppa ut och kolla men nä alla tapp är kvar då undrar jag var den kommer från så sen hitta jag vart den kommer från.

Bild
Bild
Bild
Bild

Jag svets ihop tapp och återmontera men jag tycker den eleganten glapp mycket då tänkte jag har jag tappat bussning också.
Senare kör jag hem maskin och plocka isär eleganten och kolla vad som hände, nu förstår jag varför tapp gick av för att det sitter 2 st bussning och den övre bussning har ramla ner så det blir stor hävkraft när jag gräva och bröt av tapp. Jag montera dit distans så bussning ska inte ramla ner igen och små glapp nu jämför med före.

Bild
Bild
Bild

Värmekupe läcker lite igen och plocka ut båda 2 och letar original men omöjligt att hitta ny eller beg så jag leta något som har liknad mått och hittade volvo 240 elemetal har ganska samma mått och jag bygge låda som elemental kan sitter i sen skruva dit. :grin:

Övre är gammal elemental och under är volvo.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Pappa sade till mig att han hörde missljud men vet inte vart men det ljud kommer när jag motorbroms efter körning. sen ser jag att det läcker lite olja från bakaxel vid pinjong.
när jag tog av kardan då kan jag känner den pinjong har glapp runt om då tänkte jag att lager är kört och kanske pinjong plus kronahjul är kört också. Jag ska loss mutter till pinjong men den var lös och tog av skiva och kolla lager, lager ser jätte bra ut puuuh.
Dit ny packbox, montera tillbaka och spänna mutter till rätt moment nu inget glapp och inget missljud länge. :mrgreen:

Bild
Bild
Bild
Bild

När ute sjönk temp ner till minus och jag frös om fötter när jag jobba med traktorgrävare så jag klippte och la matta i hytt.
Sen när det kommer snö så jag kör hem hymas igen för att hämta snöblad och montera dit belysning på snöblad och prova ploga lite.
Jag tog av grip och bakfäste för att jag vann hydraulik s45 på klaravik och hämtade den.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Nu kapa och svets om fäste plus kopplar el till magnetventil.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Jag montera el bränslepump då jag slippte pump förhand och lufta system. :thumme:
Förut jag kört hem hymas då den nästan stanna på vägen för att den sug lite luft ibland, trots jag har bytt slang och bricka och dubbel kolla alla.
Nu när ny bränslepump på plats och jag testa den ja det kommer pytt lite luft ändå så jag misstänkte rör i tank har rosthål. :sad:

Förut på vår hade jag alger i tank och jag har tömt alla och tvätten rent alla och i system med etanol, nu jag kör bara hvo 100 och har inte sett något alger på länge.
När jag ska tömt tank och det fanns stor plugg typ m40 och jag hoppas det ska rinna ner till dunk på en fint sätt men när jag tog loss plugg det spruta ut massor diesel och dränkte mig samtidig jag försök skruva tillbaka plugg och jag nästan kränkte pga stark stank av diesel. :lmao:

Bild
Bild
Bild

Det finns några video när jag jobba med hymas på gård. Bara sökte Hymas lp 576 på youtube.
Ja nu har jag inget mer att bjuda på och det kommer mer projekt med hymas i framöver. :wave:
Senast redigerad av devilwcool 16:20:38, 25-12-2021, redigerad totalt 1 gång.

31 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
devilwcool
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:01:51, 07-03-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Hydrema m900



Hymax

#2 » 16:17:46, 25-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mycket bra jobbat :thumme:
Jeep driver med alla !
Hymax
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:30:35, 07-07-2007
Ort: Orust
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Jcb JZ 70, CaseIH Maxxum 5150 Pro

rospigg

#3 » 16:50:35, 25-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var ett enormt jobb du lagt ner! Imponerande! :thummar:
Användarvisningsbild
rospigg
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:44, 05-05-2012
Ort: Uppland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 36-57
Volvo t25 med perkins 4.107
MF 356 "rullstol"
BM 640 -69

magloman

#4 » 00:19:07, 26-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trevlig maskin och trevlig tråd :thumme:

Det var nog det drygaste inlägget jag någonsin läst här på forat! :lmao:
Så mycket bilder och info i ett och samma inlägg. Tror inte det finns någon som kommer i närheten av detta!

Vilket fint jobb du gjort med maskinen, så mycket kärlek den fått så kommer den nog vara en god vän länge.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430

Mattias Petterson

#5 » 01:17:02, 26-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Snyggt jobbat, riktigt brutal maskin.
Vad är de där " holkarna" till på lastaren?
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...
Mattias Petterson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:14:17, 30-06-2009
Ort: Ekerö
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Örn skolsvarv
Blomqvist bs 600
Fräs okänd
Reime verktygsslip
Och andra bra och ha prylar

devilwcool (trådstartaren)

#6 » 14:12:06, 26-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mattias Petterson skrev:Snyggt jobbat, riktigt brutal maskin.
Vad är de där " holkarna" till på lastaren?


Det är kranhylsa så man kan ha kran på lastare.

Bild

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
devilwcool
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:01:51, 07-03-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Hydrema m900

Mattias Petterson

#7 » 16:51:09, 26-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Häftigt, tyckte jag såg någon blå kran i bakgrunden, passar den?
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...
Mattias Petterson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:14:17, 30-06-2009
Ort: Ekerö
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Örn skolsvarv
Blomqvist bs 600
Fräs okänd
Reime verktygsslip
Och andra bra och ha prylar

devilwcool (trådstartaren)

#8 » 18:41:53, 26-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mattias Petterson skrev:Häftigt, tyckte jag såg någon blå kran i bakgrunden, passar den?


Det är farbrors kran sitter ihop med flak, egentligen kan jag skruva bort kran från flak och montera krankonsol på kran sen bara kopplar ihop med lastare.
Jag har inte fixa arbeta hydraulik till lastare så kan inte ha kran än.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
devilwcool
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:01:51, 07-03-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Hydrema m900

texas5020

#9 » 07:45:14, 27-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Imponerande, både jobb och inlägg !!! :thummar: :buga: :shake_hands: :shake_hands:
texas5020
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:57:37, 04-02-2013
Ort: Västerdalarna
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: BM 473 Bison DD 15-20 med timmerrede o HIAB, -65
Massey Ferguson 165 Allmatic -69
Hanomag B8 B lastmaskin
Harley Davidson Road King -05
Lambretta LI 150 -60
Volvo Titan 49508 -64, Foco kran och 3 vägstipp
Husqvarna Rider
m.m...

Sparrow

#10 » 12:25:00, 27-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Imponerande fint arbete du gjort med hymasen. :buga:
Sparrow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:46:00, 13-02-2012
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 (utlånad till dottern på obestämd tid)

Antevante

#11 » 00:27:02, 28-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vilket arbete! Kul att du räddar just en LP. Mycket kul att läsa.
Användarvisningsbild
Antevante
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:23:05, 20-11-2007
Ort: Växjö
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L90H (Anställd)
Hymac 580BT
Hymac 580DS
MB Trac 800

Holger

#12 » 10:13:32, 28-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mycket trevlig tråd! Tack!
Användarvisningsbild
Holger
Webmaster
Webmaster
 
Blev medlem: 10:54:48, 12-10-2003
Ort: Hannover
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Test

gengasen

#13 » 13:13:15, 29-12-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Mycket bra gjort!

Har du fixat flytläge för snöröjningen?
gengasen
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 12:55:00, 13-04-2021
Ort: Västervik
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: LP576, BM700, BM400

devilwcool (trådstartaren)

#14 » 13:56:29, 01-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

gengasen skrev:Mycket bra gjort!

Har du fixat flytläge för snöröjningen?


Nej har inte flytläge än, har funderar på det.
Användarvisningsbild
devilwcool
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:01:51, 07-03-2015
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Hydrema m900

Göran Wall

#15 » 22:32:52, 01-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fantastisk bygge!! Mkt intressant läsning med många fina bilder. :thummar:
Göran Wall
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 23:32:31, 24-11-2004
Ort: Härryda
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Atlas AR65
Gianni Ferrari 900
Haulotte H16TPX
Kubota F1900 x2
Oxen Minilunnare
Pel-Job EB506
Moheda 100/4WD med Källefall 400
Takejob TB016
Takeuchi TB80FR
Volvo EL70
Valtra 6350
Wood-Mizer LT15
Åkerman EC230B
Åkerman EW200


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se