Hej,
Jag har problem att starta min 6300 (-85 med TD45). Jag får köra väldigt länge på startmotorn innan den så småningom börjar tända på någon/några cylindrar för att sedan hoppa igång och gå helt normalt. Problemet är värst när motorn är kall, men det förekommer även när motorn är genomvarm. Med varm motor kan den ibland starta direkt, men ofta är den trögstartad även då.
När jag råkade köra slut på bränsle för ett tag sedan luftade jag den innan jag startade igen. Då upptäckte jag att det då och då kommer lite luft med bränslet, jag pumpade som en tok och trots detta fortsatte det att komma det lite luft då och då. Tillslut gav jag upp pumpandet och startade motorn. Luften borde väl vara orsaken till att motorn är så trögstartad?
Har ni några tips på var man ska börja leta efter luftläckan? Är det så illa att det första steget är att byta sugledning från tanken? Jag har ju lärt mig att alla elfel brukar härstamma från kablarna genom midjan. Är det samma sak med sugledningen?
Är det svårt att byta sugledningen?
/T