Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Mycket problem med nya Huddigar? Nu växellådsras!

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

mrdiesel (trådstartaren)

#1 » 15:54:03, 08-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hallå där ute i landet,har en 1260d -19som nu vxl lådan rasat på! Jag undrar om det är fler som haft problem med den? Dom har nu hållit på i 2,5 vecka å idag då jag skulle hämta den på verkstaden så var det ett högt knackande från motorn eller hydrauliken!! Dom sa att det varit stora problem att få tag på delarna som dom skulle ha!! Huddig hade bla inte avgaspackning i lager och det var 5 veckors leveranstid!! Den har bara gått 2600h.

Jag har kört huddig sedan 1989 men dessa 2 sista 1260d som jag ägt har bara varit problem från dag 1, och felen är helt sjuka, kortslutning i spakar då den står för natten, motor går in i felsäkert läge utan förvarning och det tar 3 veckor för staffare att ordna en dator för att fixa motorn, lack som släppt, hela redskapsfästet var klappslut efter 700h på den förra maskinen, har bytt 3 stickcylindrar och renoverat åtskilliga, den tappar tryck på hydrauliken från dag1 men dom säger att det är ok!!! Har alltid hållit huddig högt åtminstone fram till 1260b men efter det så är det bara problem enl min erfarenhet!!! Känns som att nästa blir inte en huddig för mig!! Hur ser ni på nya huddig??
Senast redigerad av ja-bond77 12:37:59, 09-01-2022, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: rubrik justerad
mrdiesel
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:53:25, 02-12-2014
Ort: Västerbotten
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Huddig



G-son

#2 » 16:48:06, 08-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Vet inget om Huddig... men om din poäng med hela inlägget är att diskutera kvalitén på nya huddigmaskiner skulle något mer specifikt huddigrelaterat än ordet "växellådsras" kanske passa bättre som topic. Något som lockar in folket som vet något om Huddig.
There is no such thing as material failure - all failures are human in origin!
Användarvisningsbild
G-son
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 13:05:19, 21-09-2011
Ort: Vimmerby
Sverige


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inge79 och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se