Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Hydrema 906 hjälp!

2 inlägg • Sida 1 av 1
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

IamMadZ (trådstartaren)

#1 » 18:32:09, 19-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej Har en Gammal hydrema 906-90 tal som jag köpte för ett par år sedan. Har svetslagat hytt, skärmar mm då den var rätt misskött.
Nu är det så att den stått ute 1.5 år pg av förvaringsbrist. Har nyligen byggt klart en maskinhall och ska köra in den men den vill inte det :sad:
Hällt på 30 lit ny diesel vet dock ej hur mkt som var kvar sedan jag ställde den, tror inte det var så mycket kvar dock.
Den starta till 3 sec på första försöket men jag slank till på gaspedalen och den stannade.
Försökte sedan ett antal till ggr utan res.
Tog loss bränslefiltret för att lukta på soppan "Lukta inte diesel direkt"
Pröva starta igen utan filter för att få fram ny soppa och då gick den igång några sec.
Satte tillbaka filtret och försöker sedan starta ett antal ggr men det verkar som att inte filtret fylls upp helt.

Läste något om att om man haft loss ngn bränsle komponent ska man ställa tändningen på läge 1 och typ handpumpa på bränslepumpen var den nu sitter?
Kan det vara för gammal soppa att starta den på? värt att tömma tanken?
Tips mottages för att få igång den.
Tack!

För er andra som letar manual/servicehandbok så har jag en sån, har även reservdelskatalog.
IamMadZ
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:44, 19-01-2024
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hydrema 906



magloman

#2 » 20:42:44, 19-01-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sök på luftning
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
magloman
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 22:53:49, 16-04-2008
Ort: Karlskoga
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 6300 EHC
Rottne Rapid 8wd
Zetor 8011 / Ursus 385
Volvo BM T430


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se