Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Hydraltryckspec

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

matto (trådstartaren)

#1 » 17:01:53, 24-08-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag vill köpa en grävlastare/traktorgrävare, och vill ha möjlighet att koppla på klippaggregat på den. Jag är novis vad gäller traktorer men har förstått att jag behöver ha ett visst tryck och flöde i hydraliken för att kunna driva motorn i klipparen.

100 Liter/minut och 10 MPa har jag inbillat mig är minimum för att driva ett vettigt aggregat.

Min första fråga är om jag är i närheten av rätt siffror?

Min andra fråga är hur jag snabbt hittar hydraultrycket till olika maskiner när jag tittar runt på nätet. Har laddat hem manualen till en Hymas 470 men hittar ingen spec på hydrauliken.

Tacksam för hjälp /Mattias
matto
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 10:13:00, 16-08-2010
Maskintyp: Hjullastare



tobben

#2 » 07:14:17, 25-08-2010
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej

En väg (lite beroende på vilken typ av klippaggregat och vilken maskin du vill ha) är ett kraftuttagsdrivet aggregat.

Där har du möjlighet för antingen en extra hydraulpump eller någon mekanisk anordning.
Senast redigerad av tobben 07:28:52, 25-08-2010, redigerad totalt 1 gång.
tobben
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:24:30, 08-08-2009
Ort: Svalöv
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Nagano N25 / Hanix H22b Grävmaskin,
Yanmar FX215 Traktor
Rrun 1.5 Kines Hjullastare


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se