bonnen513 skrev:Det är ett fel i ditt bifogade flödesdiagram som krånglar till felsökningen lite då ventilen som hör till M1 och KR inte får nån tryckolja
Ja jag tycker med det har sett konstigt ut och inte förstått hur det fungerar riktigt.
Jag har idag provat lite.
1. Höjt Huvudtrycket till 19-20 bar och då ökar alla
tryck fortare än tidigare och de tryck som var sega innan tar nu 10
sek för att nå fullt tryck var av de sista baren från 12- 20 hoppar upp så fort trycket når 12 bar.
2. Jag har nu 8,6mm bakom fjädern till huvudtrycket vilket känns mycket, kan det vara resetventilen som har för
dåligt fjädertryck då det ser ut som dom jobbar ihop?
3. På bilden under har jag en
ventil som verkar spela stor roll hur fort Mätpunkt 60 K4, 55 KR, 53 KV kommer upp i
tryck. Ventilen har jag fått förklarat för mig ska vara till servotrycket.
4. K3 Har tryck på Neutral med Treans
växel i. Går ej att ha Neutral utan att någon växel är vald som den börjar driva
när man lägger i fram eller back.
Mätvärden med HuvudTryck på 19-20 Bar (Alla tryck är snabbare än tidigare)
66 10 bar
56 Snabb upp till 16 Bar hoppar sedan upp till 19 Bar tillsammans med Huvudtrycket
57 Snabb upp till 18 Bar hoppar sedan upp till 20 Bar tillsammans med Huvudtrycket
55 Seg upp till 12 Bar hoppar sedan upp till 20 Bar tillsammans med Huvudtrycket
60 Seg upp till 12 Bar hoppar sedan upp till 20 Bar tillsammans med Huvudtrycket
65 Seg upp till 12 Bar hoppar sedan upp till 20
58 Snabb (Har även Tryck med Neutral med Treans växel)
51 8 Bar
53 Ej mätt idag