Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Filter för hydraulik Hydrema V7F9

6 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

VonRon (trådstartaren)

#1 » 19:20:41, 13-02-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har som sagt en Hydrema V7F9 73 års modell tror jag. Jag undrar om någon känner till om det finns något filter till hydrauliken på den. Det tycker jag nästan att det borde göra men har aldrig hittat något. Hydrauloljan är jättefin i den så den biten är inga problem men man tycker ju att fabrikanten borde ha satt ett filter någonstans åtminstone en sil i tanken eller dyl. Jag har haft nere tanken men det är finns inget sådant där, det är fritt fram till sugledningen och hela vägen fram till pumpen. Men det kan ju möjligen finnas något
gömt på trycksidan som jag har missat. Ibland upplever jag att jag får ligga på för högt varv för att grejorna ska röra på sig så snabbt som jag vill, vilket varv brukar ni gräva på.
VonRon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:23:35, 10-10-2010
Ort: Karlskogatrakten
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hydrema V7F9



matsa60

#2 » 19:51:38, 29-03-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ser att det var ett tag sen du skrev, och jag har ingen aning om hur din maskkin der ut, men ändå, här kommer lite grundprinciper.
Du kommer aldrig att hitta något filter mellan tanken och pumpen och förmodligen inte heller på trycksidan.
Du ska leta på returledningen som leder från systemet till tanken. De allra flesta system har ett filter som all returolja ska passera innnan det når tanken.
matsa60
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:25:28, 29-03-2011
Ort: Oskarström
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Unimog81

#3 » 21:10:40, 11-04-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Sitter ett lock under kopplingspedalen kolla där :grin:
Unimog81
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:03:50, 14-01-2010
Maskintyp: Lastbil
Maskin: unimog 421
unimog 404
fordson major

VonRon (trådstartaren)

#4 » 23:39:42, 11-04-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack ska ni ha för svaren och självklart ska jag kolla runt kopplingspedalen snarast möjligt (i morgon) det låter väldigt intressant.
VonRon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:23:35, 10-10-2010
Ort: Karlskogatrakten
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hydrema V7F9

VonRon (trådstartaren)

#5 » 20:16:55, 12-04-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det var ett intressant tips. Under kopplingspedalen, jaha då blir det att lyfta på mattan.
Bild

Oj där var det faktiskt något intressant, bäst att göra rent lite.

Bild
ska man lyfta på locket nu då.

Bild

Men har man sett på fn, där var det ju, och rejält smutsigt också, verkar tom som det ev har sprängt o-ringen.

Bild

Tack det filtret hade jag fått leta efter om jag skulle ha hittat det själv. Inte kunde jag tro attt det skulle sitta ien egen liten filterlåda undangömd under kopplingspedalen. Tack Unimog81 och matsa60 och vilket bra forum Maskinisten är att ha ibland.
Senast redigerad av VonRon 20:25:47, 12-04-2011, redigerad totalt 1 gång.
VonRon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:23:35, 10-10-2010
Ort: Karlskogatrakten
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hydrema V7F9

Unimog81

#6 » 22:55:51, 12-04-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

se där ja där var det :grin: varsågod :thummar:
Unimog81
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 19:03:50, 14-01-2010
Maskintyp: Lastbil
Maskin: unimog 421
unimog 404
fordson major


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se