Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Köpa kolv och cylindertätningar BM G612

17 inlägg • Sida 2 av 2
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

H Bengtsson

#16 » 14:45:11, 09-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej :) Lite gammal tråd men var fick Du tag på packningarna till ditt Vaggeryds aggregat?
Ska själv packa om nästan alla kolvarna på min gamla BM G612. från -68

//Håkan
H Bengtsson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:33:17, 30-04-2017
Ort: Helsingborg
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM G612 med Vaggeryds grävare.



Klason (trådstartaren)

#17 » 12:19:44, 31-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Jag köpte alla tätningar från Momentum.
Kolvtätningarna var tydligen numera en mm bredare original så i alla kolvarna är spåren breddade.
Det var inget problem. Det finns gott om material för det.
Jag har nog artikelnummer till de tätningar jag använde om du är intresserad.

Det gick inte fort för mig att fixa detta.
Många andra järn i elden och en bit att åka för att meka.
Nu är i alla fall hela grävaggregatet tätt och jag har bytt tätningar i alla cylindrar utom bomcylindern.
Det var rätt knepigt att byta i den ena svängcylindern då jag inte fick loss den.
Den inre sprinten fanns det ingen möjlighet i världen att få loss. I alla fall inte som jag förfogar över...
Dock hade jag sån tur att gaveln satt relativt lös. Jag kunde komma åt på några olika sätt med "haknyckeln" och tillslut (det är många varv) var den lös.
Alla gavlar har suttit relativt löst men jag bävar för den dag bomcylindern ska packas om. Har känt på den gaveln...

Nästa projekt på min maskin blir att byta funktion mellan laddning och bromsar. Den laddar aldrig men bromsar hela tiden.
Användarvisningsbild
Klason
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:08, 02-11-2015
Ort: Eskilstuna
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: BM Volvo G612


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se