Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

MF 50B införskaffad.

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

Lennart Svensson (trådstartaren)

#1 » 21:27:04, 22-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.Som rubriken lyder så har jag köpt denna maskin.Stått utomhus länge,dock körd med motorn kortare stunder.Problem 1: jag kan inte få ned stödbenen,det är ett MF aggregat så dessa går rakt ned i en fyrkantsprofil.Det hörs att pumpen arbetar när man tar spakarna för att höja o sänka.Kan rören rostat ihop?jag tror inte de har varit höjda o sänkta på 10-15 år.Problen 2: bägge lyftcylindrarna på frontlastaren läcker olja:finns det komplertta satset att köpa och isåfall var?
Må gott Lennart.
är ägare till dumper(Nordverk) grävmaskin(Hydromac) hjullastare(michigan)bandlastare(ih drott)Önskar kontakt med andra som är HYdromacägare.Ingår även en äldre skotare
fabrikat Rottne Blondin års.m.-73

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Lennart Svensson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 13:27:39, 28-03-2007
Ort: laholm knäred





Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se