Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Byte av tätningar i låskolvarna till grävaggregat på Case 580

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

HasseBrasse (trådstartaren)

#1 » 09:32:43, 25-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en Case 580 G från mitten på 80-talet, med ett grävagg. som är sidoförflyttningsbart. För låsning av aggregatet i sidled, sitter det fyra stycken låskolvar. Jag har skaffat nya tätningar till dessa. Frågan är nu bara, hur kommer jag åt att lossa kolvarna???

Någon som har erfarenhet av detta?

På Maskinia fick jag höra att det är vanligt att dessa tätningar går, men ingen visste något om hur man gör;-)

Att separera aggregatet från själva ramen med sidostöden var min idé, men insåg snart att de två hydraulkolvarna för att svänga bommen, också sitter i vägen. Vill ogärna lossa dessa också om jag inte behöver.

Tacksam för någon med erfarenhet som vet vad som är lättast att göra, med tanke på att det är "vanligt" att dessa tätningar behöver bytas.

Ringde till två maskinfirmor som inte hade en aning, givetvis eftersom de inte har erfarenhet.
HasseBrasse
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:20:49, 12-08-2016
Ort: Simrishamn
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Case 580 GT




Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se