Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Extrahydralik bm 646

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

RD350 (trådstartaren)

#1 » 21:23:26, 16-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

God afton! Skulle använda min hydraliska planerskopa till grävaren i kväll, upptäckte då att uttagen för den samma inte funkade. Sitter en magnetventil på "blocket" till eleganten och extra uttagen. Denna får ström men osäker på om det är rätt kopplat. Finns en slinga märkt 1 och 2 på stiften denna har ca 32 ohm resistans. jord kabeln gick till ena stiftet. Finns ett tredje stift med jordsymbol, till detta gick pluskabeln (?) delar jag magneten har stiftet med jordsymbolen ingen anslutning på insidan. Fråga är ska slingan med med 32 ohm ha spänning på ena stiftet och jord på andra? Återkommer med bilder.
Bild

Bild
RD350
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:16:49, 07-07-2012
Ort: Skåne
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Bm 646, Bm 430, Bm 400, Honda Rubicon Volvo 960, 240, Amazon, Yamaha Rd 350



RD350 (trådstartaren)

#2 » 22:37:08, 17-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tydligen var kablarna felkopplade, kopplade plus på ena stiftet och jord på andra så funkade det. Jordanslutningen används ej. Ska dock sätta dit en skyddsdiod för jag märkte när jag höll i kablarna att det blir väldiga spänningstoppar när knappen slås ifrån.... :slag: :slag:

2 personer gillar det här inlägget.
RD350
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:16:49, 07-07-2012
Ort: Skåne
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Bm 646, Bm 430, Bm 400, Honda Rubicon Volvo 960, 240, Amazon, Yamaha Rd 350


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se