Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Plessey Orbitrol (JCB 3DMKII)

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

Mlwynd (trådstartaren)

#1 » 14:01:55, 01-03-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Har blivit (tidvis) lycklig ägare till en JCB från 1974.
De flesta delar som behöver bytas har jag lyckats gräva fram lösningar på, men nu verkar det som att jag går bet på orbitrolen (rattpumpen till servostyrningen).

Den läcker i axeltätningen och har dessutom lite dumheter för sig som skulle kunna bero på internläckage eller luftbubblor. Den har varit på hydraulfirman men det är dels tumsmått (20,7mm axel) och dels lite av en speciell utformning så de hittar inget som passar.
JCB själva säljer inte tätningssats längre, utan bara hela orbitrolen och då för ca 10 000 SEK plus moms.

Orbitrolen är en Plessey HS.125 7678.

Traktorns serienummer (ifall det spelar någon roll) är 106570/3.

All hjälp tas emot tacksamt. Jag kan tänka mig en ny eller renoverad eller bytesorbitrol, eller någon annan som kan ersätta befintlig, eller som sagt en tätningssats till den gamla.
Var ska jag jaga?

Tack på förhand!
Mlwynd
1 inlägg
 
Blev medlem: 02:03:05, 22-02-2019
Ort: Mariehamn
Åland
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JCB 3DMKII




Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se