Jag är med på funktionen och flödena. Ls flödet när ratten är stilla kommer från lågtryckskretsen in i P ledningen I CF på prion, genom denna och ut i Ls till den
orbitrol som
ventil 12 har öppnat till. Det är då ett pilottryck på 18 bar i P på båda orbitrolerna och cirkulerar ett Ls
tryck till tank genom den ena. När man sedan tar någon
ratt så ska P ledningens D-strypning öppna och skicka en Ls signal andra hållet via 12:an in i prion som då ska mata på styrtryck. Det är nu det spännande ska ske att kulan ska hoppa över i 12:an ( skyttelventilen), men det sker inte. Jag har kopplat bort denna och testat med en orbitrol i sänder och de funkar klockrent var för sig. Låter jag Ls slangarna ligga öppna och starta så kommer det
olja från prioventilen men inget från orbitrolerna förrän jag rycker i rattarna. ( helt OK) Har även kollat kulan och sätena i skyttelventilen och den verkar helt OK. kulan klonkar fram och tillbaka när jag vickar på den utan tillstymmelse till att kärva.
Vad betyder det i schemat att vissa ledningar är streckade och andra heldragna?