Vilken resa! Försökte bränna på med en liten mapp-gasbrännare utan att lyckas. Muttrarna på lyftcylindrarna rörde sig inte en mm. Fick till slut tag på en verkstad 1 timme bort som kunde ta kolvarna (semestertider gjorde det inte lätt). 2500 per cylinder trodde han till att börja med. Lät rimligt. När jag lämnade in dem och han såg att det var tum trodde han det skulle bli lite dyrare. Lovade att allt inte skulle gå på mer än 10 000.
Han hade inte heller så lätt Efter mycket om och men med hydralkraft och brännare fick han skära av den ena kolvstången helt och båda muttrarna fick han kapa bort. Tillverkade nya muttrar i aluminium åt mig och svetsade och svarvade om den ena kolvstången. De skickade fel packningar till honom så det drog ut på tiden. Hämtade dem i fredags och monterade tillbaka allt under kvällen för att kunna köra på lördagen. Var klar halv ett på natten.
Ska köra igång dagen efter - ena lyftkolven läcker som ett såll ut hålet för låstråden, andra lyftkolven läcker i kopplingen. Han har stukat den under arbetet så den läcker i kopplingen till slangen...
Ringer och kör upp den på måndag morgon. Han ursäktar sig för stukningen och erkänner att han tagit fel o-ring i ena cylindern. Han hade tydligen insett det under fredagen när han hittade rätt o-ring på arbetsbänken. Hoppades att det skulle hålla ändå men var beredd på mitt samtal
Nu funkar den i alla fall och trots allt extrajobb fick jag det för 10 000 så jag får säga att jag är nöjd. Nu fungerar maskinen hur fint som helst. Blir till att serva den inom kort med byte av samtliga filter bla.