Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Läckage Svab system New holland Lb155

1 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

Goliath (trådstartaren)

#1 » 20:21:11, 24-08-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Halloj,

Har haft ett litet läckage på min New Holland Lb115 en längre tid och nu började det helt plötsligt att läcka mer så det var dags att reva och täta om.

Jag har Svab spakar med Pamm 2000 system i traktorn.

Nedanför ventilblocket på grävsidan så sitter det 5 st små "elventiler" eller vad det kallas. en av dom läckte. så jag rev ner allihop och köpte nya oringar till ALLT.

Enkelt jobb tänkte jag... det skulle jag inte ha gjort :huh:

Det läcker fortfarande i den som hade läckage från början. Jag har plockat isär och satt ihop grejjerna minst 30 ggr och börjar nu ledsna helt.

Det måste vara någon liten spricka eller liknande invändigt. Går det att få tag på sånna här grejjer? finns det någon verkstad som kan felsöka sånna här prylar utan att behöva ta med hela traktorn?


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Goliath
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:13:17, 13-01-2015
Ort: Uppsala
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: New Holland Lb115
Mustang 2076 turbo skidsteer
Hakomobil 4000




Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se