Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Orbitrolen läcker

2 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

Nicke Skåning (trådstartaren)

#1 » 09:18:33, 14-06-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Har ett litet läckproblem på "orbitrolen" i min gamla Hydrema.

Så här ser det ut:
Rattstången går ner till en cylindrisk behållare som är ca 250 mm lång. Från behållaren går det sedan hydraulrör vidare. Behållaren består av tre delar kan man säga först (från rattstången räknat) ett del med en diameter på ca 100 mm därefter smalnar den av till ca 30 mm för att sedan vara 100 mm igen.

Ser nu att det droppar från 30 mm-avsnittet och min fråga är vad göra åt det? Skulle vilja veta det innan jag börjar att riva el och diverse för att komma åt det.

//Nicke
Användarvisningsbild
Nicke Skåning
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 08:43:21, 20-09-2006
Ort: Kristianstad
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hydrema 56F4



deex

#2 » 20:51:55, 18-06-2007
  • Överför markerat ord till lexikonet

troligtvis så sitter det ju packningar mellan de olika delarna eller på liknande sätt, se om du kan se något tillverkningsnummer eller tillverkare.

finns inte det går det ju att ta isär den och sedan hitta packningar universal.
men tänk på att du kan lätt göra orbitrolen till en hydraulmotor om du inte är försiktig och sätter ihop allt precis som det var innan
deex
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:34:26, 13-10-2006
Ort: Östergötland
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se