Takker.
Ja dette var rett og slett ett kupp.
Derav kjælenavnet/smeknamn? "kuppet".
Har til nå byttet lykter, tilpasset og montert større
dynamo, åpnet og reparert/renset vinduspusser motorer, byttet olje/dieselfilter og
olje, vasket den utvendig, renset
radiator for finstøv og olje som tettet halve radiatoren og pakket om skuffe sylinder.
Pakket også om den ene støttebens sylinderen, men den hadde desverre utvidet sylinder og halvparten av gjengene på pakkboks var borte, så det gikk som det måtte gå. "SPLASH"
Den er til rekonstruksjon hos en lokal pensjonerad mekaniker som stort sett ordner alt.
Blir ny sylinder og nytt
stempel med litt mindre dim. slik at pakkboks kan gjenges opp og gjenbrukes.
Han anslo prisen til ca 2000 kr for dette.
Så langt har jeg laget til et større område der jeg kan stille opp minitraktoren (hako med golf diesel og frontmontert snøslynge) og diverse annet småskrot.
Så langt har jeg nok kjørt maskinen tilsammen 30
timer uten noe tull bortsett fra støtteben og skuffsylinder.
Dette synes jeg er utrolig bra.
Blir nok ikke så mye mer graving med denne i fremtiden da jeg ikke er bonde og har begrenset med bruk for graver, men til prisen jeg ga, så er den flott til og fjerne snø med til vinteren og med ett par nyere
dekk bak, så er jo jeg og maskinen klar til og stille opp for venner til en vennskapelig pris.
Også har man jo inntressen for slike ting, så den blir ihvertfall tatt vare på og startet opp og putret med i fremtiden her hos meg.
Jaja.
Jeg får nok ta en titt på filter og se om jeg finner nytt til både
converter og hydraulikk.
Har en del
traktor universal olje 10/30 stående, så jeg tar en sjangs og heller på litt av den jeg.
Den skal jo være ok til både motor/hydraulikk og gir på vanlige traktorer, så det må jo gå bra.
Takker for svar, og kommer garantert til og spørre mer etterhvert.
Her er noen bilder fra den
gang den ble hentet tidligere i våres.
Og slik er den i dag her hjemme på tunet.