Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Lännen 860 S elproblem med stolen

3 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorgrävare/grävlastare

Andi81 (trådstartaren)

#1 » 15:37:54, 11-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej undrar om det finns några tips ?
När jag vänder förarsätet så går säkringen varje gång för tillfället. Har tittat på undre sidan men hittar inga fel på elkablagens skydd iallafall att det där skulle vara nå fel på elkablarna. Vad skulle kunna orsaka detta i andra vägar ? finns de nå tips annars hur man skall lösgöra sätet på lätt vis ?
Andi81
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 15:24:42, 11-01-2022



Sparrow

#2 » 16:18:29, 11-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan inte Lännen maskinerna men sitter väl en brytare som växlar läge när du vänder stolen. Du får leta upp den o börja med att mäta där. Du behöver nog ett elshema för att se vart ledningarna tar vägen. Skulle tro att brytaren styr ett antal reäer. Tror du har en skadad kabel iom säkringen går direkt. Ev kan det va en släckdiod som blivit kortis i, de brukar va monterade i hirchman kontakterna på elmagneterna.Men elsystemen kan va komplexa, så är bara att börja mäta o kolla på kablar, komponenter o sheman. :thumme:
Sparrow
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:46:00, 13-02-2012
Ort: Blekinge
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF 35 (utlånad till dottern på obestämd tid)

Andi81 (trådstartaren)

#3 » 15:21:11, 23-01-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej. Jo jag har haft upp stolen men ser inte direkt nå defekta ledningar därav undrar jag ifall att det skulle kunna vara relän för placering av stolen dock om det skulle vara den så skulle det ju inte fungera igen om jag byter säkringen efter den går. För ifall jag byter säkringen efter jag svängt stolen så fungerar allting igen. Får ta o kontakta lännen center o se om de råkar ha elschema . Tack för tipset.
Andi81
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 15:24:42, 11-01-2022


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se