Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Automatbroms....Huddig 960-88

3 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorgrävare/grävlastare

linkan (trådstartaren)

#1 » 12:33:42, 24-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

På min Huddig 960-88 har funktionen för gräv eller automatbroms legat på knapp 45 alltså den längst till vä på sidopanelen. Så har det varit sedan jag köpte maskinen för ca 4 år sedan. den knappen har jag alltid använt när jag grävt. Man har känt ett "klonk" i bromspedalen att den slagit till, sedan har maskinen stått stilla. Igår när jag skulle använda den vid ett tillfälle så slog bromsen inte till, drivningen kopplades dock bort. Maskinen driver alltså inte om knappen är nedtryckt och man lägger växelväljaren i fram eller backläge, men maskinen är inte bromsad.

Jag provade flera gånger, men ingen bromskraft alls. Det är väl som vanligt...något elfel någonstans, men var ska jag börja leta.
Tacksam för ev tips.

Linkan
Massey Ferguson 135 Special -76, Fordson Major -52, Huddig 960-88
linkan
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:45:54, 25-10-2009
Ort: Norr Västerås
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: MF 135 -76 , Fordson Major -52 och Huddig 960 -88



Håkan.E

#2 » 16:42:52, 24-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det ska sitta ett relä i sidopanelen man jag kommer inte ihåg vilken av dom som går till grävbromsen.
Det låter ut lite konstigt om du inte har någon drift? Grävbromsen har jag alltid aktiverad och när jag lägger i fram eller back så släpper bromsen och driften kopplas in.
Bättre att tiga och tas för en narr, än att tala och undanröja alla tvivel.
En tyst man är oftast en tänkande man. En tyst kvinna är oftast skitförbannad.
Håkan.E
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 13:47:36, 25-02-2007
Ort: Orsa
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 960 -96

Mr Per

#3 » 19:03:03, 24-01-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
Jag hade samma problem dock på en Huddig 860, på den var det en magnet som hade lämnat in efter jag tvättat av den.
Mvh Per
Mr Per
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 17:26:51, 28-05-2011
Ort: Ulricehamn
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 860
Massey Fergusson 6255


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se