Funderar lite högt, nivågivaren eller rättare sagt lågnivågivaren sitter i tanken, förmodligen en form av flottor med lönesystem till utsidan där en on/off brytare sitter med två kablar, den ska enbart sluta kretsen till karossjord.
Och var sitter då en
temperaturgivare som i läget är inställd på överhettning, på en gammal TG med
rundpumpning, oljan i hydrauloljetanken (mängden och plåten som omger den ska hålla temperaturen i schack om inte pumpen är sliten eller någon funktion går genom en
strypning kontinuerligt..
Eller låg oljemängd, vilotiden blir för kort med ständig tillförsel av
värme energi.
Sitter den på tryckledningen efter pumpen blir den utsatt för varierande
tryck men får mäta temperaturhöjningen från pumpen..
På lågtryckssidan är det lättare att få en snittemperaturkontroll, bäst är det i inloppskanalen till pumpen, dock så gäller det mer temperaturgivare inte överhettningsvarning, det borde vara i tanken, alltså i fronten på maskin du har.
Där har du inte så mye annan el så det borde vara lätt å finna kablar, är det färdstrålkastare och signalhorn?