Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Case 580K Stendöd elektronikbox till hydrauliken !

4 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorgrävare/grävlastare

Kalimero (trådstartaren)

#1 » 20:41:23, 15-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Built year: 1991
Your knowledge: Basic Knowledge
Hours: ca 8500
Engine: Cummins


What have you done before the problem was there?
Flyttade ett nedsågat träd med grävaren, tutade åt kompisen som sågade och efter det så var hydrauliken stendöd ! Tutan funkar forfarande så jag tror inte att det har något med det att göra.


What have you already tryed to solve the problem?
Har kollat så att det finns spänning till boxen på 3 kablar, 2 kontinuerligt och 1 när man vrider på nyckeln och spänning på bägge sidor om nödstoppen. Har provat att bygla kabeln till brytaren som sitter till "stolsvängen" men inget resultat då heller ! Går det att få tag på chema till styrboxen ?



Description and Message

Flyttade ett nedsågat träd med grävaren, tutade åt kompisen som sågade och efter det så var hydrauliken stendöd ! Tutan funkar forfarande så jag tror inte att det har något med det att göra.Har kollat så att det finns spänning till boxen på 3 kablar, 2 kontinuerligt och 1 när man vrider på nyckeln och spänning på bägge sidor om nödstoppen. Har provat att bygla kabeln till brytaren som sitter till "stolsvängen" men inget resultat då heller ! Går det att få tag på chema till styrboxen ?
Kalimero
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:04:33, 15-02-2012
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Case580K



stefansmark

#2 » 00:16:56, 16-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

är det elektriska spakar i en sådan där case?
jag råkade ut för ett liknande problem i en hitachi grävmaskin jag hade en gång i tiden, mitt i allt så slutade precis allt att fungera för att lika plötsligt börja fungera igen.
Det visade sig att det var glappkontakt i en elventil under maskinen, den sitter ihop med säkerhetsbygeln i dörröppningen.
stefansmark
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:46:16, 15-07-2006
Ort: LULEÅ
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Grävmaskin, hjullastare, lastbil och diverse

Kalimero (trådstartaren)

#3 » 00:43:20, 16-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är Danfoss spakar och ventiler, harredan bytt en ventil och den var JÄTTEDYR så jag hoppas att det går att fixa boxen om det är den som krånlar för den kostar nog en förmögenhet ! Jag har bara traktorn som "gårdstraktor" för kul skull och försöker lära mig att hantera den + göra lite nytta på tomten. Så jag får betala allt ur egen ficka. Ett kopplingsschema på boxen vore inte fel, någon som vet om/var man kan få tag på det ?
Kalimero
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:04:33, 15-02-2012
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Case580K

Turbodiesel

#4 » 03:19:15, 16-02-2012
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite bilder på ventilerna samt boxen skadar inte..



Är boxen också Danfoss?

Om det är sådana danfoss-ventiler med kontrollampa.. Lyser alla grönt?


Dyrt är det.. Har du dom små ventilerna får du vara glad för det. Modellen större är nästan dubbelt så dyra..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se