Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Hydrema 906c2

2 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorgrävare/grävlastare

Freddy_bloom@hotmail.com (trådstartaren)

#1 » 14:26:32, 11-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej jag har en Hydrema 906 c2 2004 års modell.
Har troligtvis något fel på elsystemet då jag ska använda grävskopan o använder tex rotorn blir de ibland något fel så skopan bara tilltas mot mej. Spelar ingen roll hur jag drar i spakarna så blir de så. Jag kör maskinen max 3h i veckan o felet inträffar bara ibland. Då får jag stänga av maskinen så brukar de fungera igen som de ska. Eller får jag stänga av den några gånger så funkar de igen. Någon som har något tipps var man ska börja leta för o lösa detta problem. Tacksam för svar /Blom
Freddy_bloom@hotmail.com
1 inlägg
 
Blev medlem: 22:26:04, 08-01-2016
Ort: Hässleholm
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Hydrema



Jac

#2 » 08:20:55, 12-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du kan pröva att byta plats på PVE modulerna (svarta klumparna uppe på ventilerna) mellan skopan och stickan och se om felet följer med.

Edit: se upp så du inte tappar bort några o-ringar.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se