Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Volvo BM 616B

3 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorgrävare/grävlastare

Tobbe 56 (trådstartaren)

#1 » 13:46:18, 30-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har en traktorgrävare Volvo BM 616B som gårdsmaskin sedan 2014 och som gått som en klocka. För en vecka sedan uppstod en kabelbrand vid startmotorn medan jag satt och grävde. Jag lyckades dock släcka branden omgående men vissa kablar har tagit skada. Jag har varit i kontakt med LEMAG på Färingsö (där jag bor) men dom vill inte sig an en reparation. Finns det någon som har råd om reparation eller försäljning i befintligt skick?
Med vänlig hälsning,
Thorbjörn
Tobbe 56
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 10:53:00, 19-01-2014
Ort: FÄRENTUNA Ekerö kommun
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: Volvo BM 616B



magirus

#2 » 16:08:14, 30-10-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kan tänkas det finnes elschema etc i denna VHB från DOWNLOADS :thummar:

Verkstadshandbok Volvo BM grävlastare 616/616 B/646

Sen fanns även detta

Volvo BM 616 B 646 grävlastare instruktionsbok

Volvo BM 616B 646 reservdelskatalog

bara att ladda ner :thummar: Kan ev haka upp sej men det är bara att prova tills de funkar!
Lycka till :shake_hands:
magirus
 

Ingemar_2010

#3 » 23:50:16, 05-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej
vanligt fel på dessa maskiner att kabeln från batteriet + pol till startmotorn ligger och skaver och kommer mot metall då den är osäkrad har vi en kabelbrand bord ha ett extra skydd/slang så kabeln måst isoleras eller bytas nu, inte så konstigt jobb lossa pluspolen så kan du jobba lugnt och se skadan eller byta kabel vet dock ej vart man hittar en så grov kopparkabel.
lycka till
Ingemar_2010
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 08:53:37, 09-07-2017
Ort: Norrtälje
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM430 BM621 BM646 JCB804


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] El/Elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se